آفتاب

رای منفی پارلمان رومانی به لغو مصونیت قضایی نخست وزیر

رای منفی پارلمان رومانی به لغو مصونیت قضایی نخست وزیر

پارلمان رومانی امروز (سه شنبه) به طرح لغو مصونیت قضایی نخست وزیر این کشور که از سوی دادستان‌های مبارزه کننده با فساد تقاضا شده بود، رای منفی داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ائتلاف چپ میانه‌روی رومانی متعلق به ویکتور پونتا، نخست وزیر این کشور بر پارلمان تسلط دارد و در رای گیری امروز در خصوص لغو مصونیت قضایی پونتا، 231 رای در مخالفت با آن و تنها 120 رای در موافقت با آن ریخته شد.

روز جمعه گذشته دادستان‌های ضد فساد رومانی اعلام کردند، تحقیقاتی را علیه نخست وزیر سوسیال دموکرات رومانی به سبب مظنون بودن به پولشویی و فرار از پرداخت مالیات پرداخت کرده‌اند.

این بازرسان فعالیت‌های پونتا از سال 2007 تا 2011 هنگامی که وی به عنوان یک وکیل و قانون‌گذار مشغول به کار بود را هدف تحقیقات قرار داده‌اند و در عین حال وی را متهم به تعارض منافع در زمان خدمت به عنوان نخست وزیر کرده‌اند.

به رغم این اتهامات پونتا از استعفا خودداری کرده و گفته است که این پرونده از سوی مخالفان او مطرح شده است.

این تحقیقات آخرین مورد از تحقیقات ضد فسادی است که دادستان‌های مبارزه با فساد رومانی (DNA) علیه فساد انجام داده‌اند. این تحقیقات منجر به برکنار شدن چند تن از چهره‌های بانفوذ رومانی در ماه‌های گذشته شدند.

انتهای پیام

کد N851687

وبگردی