آفتاب

ایران و ارمنستان در یک قدمی لغو کامل روادید

ایران و ارمنستان در یک قدمی لغو کامل روادید

با امضای یادداشت تفاهم کنسولی در پایان دهمین نشست رایزنی های کنسولی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، دو کشور گام بلندی را به سوی لغو کامل روادید برای گذرنامه های عادی و رفت و آمد آسان اتباع دو کشور به خاک یکدیگر برداشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با امضاي يادداشت تفاهم كنسولي در پايان دهمين نشست رايزني هاي كنسولي ميان جمهوري اسلامي ايران و جمهوري ارمنستان، دو كشور گام بلندي را به سوي لغو كامل روادید برای گذرنامه هاي عادي و رفت و آمد آسان اتباع دو كشور به خاك يكديگر برداشتند.

علي چگني و ولاديمير كارميرشاليان مديران كل كنسولي وزارتخانه هاي خارجه ايران و ارمنستان در پايان دو روز مذاكرات و رايزني هاي كنسولي به منظور رفع مشكلات اتباع يكديگر و مرتفع ساختن موانع ارتباطات مردم دو كشور كه در تهران برگزار گرديد راههاي بهبود و گسترش روابط را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

موضوع انتقال محكومين ،معاضدت قضايي ، افزايش تسهيلات بازرگانان، سرمايه گذاران، رانندگان، گردشگران , دانشجويان و هنرمندان دو طرف و چگونگي نزديك شدن به رژيم لغو رواديد كامل از موضوعات مهم اين نشست بود.

طرفين با تاكيد بر فايده مندي برگزاري منظم اجلاسهاي كنسولي در تهران وايروان، را زمينه ساز پيشرفت و توسعه در تمامي زمينه هاي روباط توصيف نمودند.

يادآوري مي نمايد كه ولاديمير كاميرشاليان در حاشيه برگزاري رايزني هاي كنسولي با حسن قشقاوي معاون کنسولی و مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه نيز ديدار و گفتگو نمود.

جمهوري اسلامي ايران با 41 كشور دنيا ساز و كار گفتگو و رايزني مستمر كنسولي براي افزايش تسهيلات هرچه بيشتر جهت اتباع ايراني در كشورهاي ديگر در قالب عمل متقابل و تفاهم و احترام برابر دارد.

5252

کد N851455

وبگردی