آفتاب

سفر مارتین دمپسی به سرزمین‌های اشغالی

سفر مارتین دمپسی به سرزمین‌های اشغالی

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به عنوان مهمان رسمی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی وارد اسرائیل شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، به گفته وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و گادی آیزنکوت، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل به همراه موشه یعالون، وزیر جنگ و دیگر مقامات امنیتی اسرائیل در دیداری درباره همکاری‌های نظامی دو جانبه و دیگر چالش‌های امنیتی مشترک مذاکره می‌کنند.

این پنجمین سفر ژنرال دمپسی به اسرائیل از زمانی است که به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا منصوب شده است. قرار است ژنرال دمپسی اول اکتبر سال جاری میلادی از سمت خود کناره‌گیری کند. باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا ژنرال جوزف دانفورد، فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا را برای جایگزینی ژنرال دمپسی معرفی کرده است.

در دوره چهار ساله‌ای که ژنرال دمپسی ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا را به عهده داشت، نیروهایی آمریکایی از افغانستان خارج شدند و چالش‌های جدیدی به دنبال ظهور گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق همچون داعش منجر به ازسرگیری مداخله آمریکا در خاورمیانه شد.

در حالی که روابط آمریکا و اسرایئل از نظر سیاسی تحت ریاست‌جمهوری اوباما خدشه‌دار شده اما روابط دفاعی استراتژیک واشنگتن و تل‌آویو تحت ریاست ژنرال دمپسی همچنان به قوت خود باقی مانده و آمریکا برای سیستم دفاع موشکی موفقیت آمیز «گنبد آهنین» بودجه مالی فراهم کرده و درباره افزایش کمک نظامی آمریکا به اسرائیل مذاکره می‌کند.

آیزنکوت نیز در این دیدار تشکر و قدردانی وزارت جنگ را به گوش ژنرال دمپسی خواهد رساند.

انتهای پیام

کد N851446

وبگردی