آفتاب
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

تدوین طرح رفع مشکلات تغذیه‌ای و بهبود امنیت غذایی کهگیلویه‌وبویراحمد

تدوین طرح رفع مشکلات تغذیه‌ای و بهبود امنیت غذایی کهگیلویه‌وبویراحمد

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح رفع مشکلات تغذیه‌ای و بهبود امنیت غذایی استان تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، دکتر رضا چمن در نشست شورای سلامت استان افزود: هم اکنون هفت استان در کشور دارای مشکلات تغذیه‌ای، کم وزنی، لاغری، کوتاهی قد و سوء تغذیه هستند که این استان هم یکی از آنهاست.

وی اظهار کرد: دولت به دنبال بهبود امنیت غذایی در این استان‌ها و رفع کامل این مشکلات تا سال ۹۹ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این راستا وزارت بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، مسئولان اجرایی این هفت استان را مکلف به ارائه طرح‌ها و راهکارهای پیشنهادی در زمینه رفع مشکل تغذیه‌ای کرده است.

چمن تصریح کرد: بر این اساس شش دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد شامل دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صدا و سیما و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی استانداری وظیفه تدوین رفع مشکلات تغذیه‌ای مردم استان را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: طرح‌ها و راهکارهای پیشنهادی ارائه شده ۲۷ خرداد امسال با حضور استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در تهران ارائه و گزارش‌دهی می‌شود و بر اساس آن تصمیمات لازم از سوی مسئولان وزارت بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اتخاذ خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با این اقدام مهم هم در اقتصاد مردم و هم در بحث دسترسی مردم به مواد غذایی، برخی از مشکلات برطرف می‌شود.

انتهای پیام

کد N851283

وبگردی