آفتاب

ذوق زدگی شیمون پرز از شکست حزب حاکم ترکیه: اردوغان می‌خواست ترکیه را ایران کند!

ذوق زدگی شیمون پرز از شکست حزب حاکم ترکیه: اردوغان می‌خواست ترکیه را ایران کند!

ایسنا نوشت:

پس از ناکامی حزب عدالت و توسعه اردوغان در انتخابات پارلمانی، رئیس سابق رژیم صهیونیستی با استقبال از نتایج این رای‌گیری گفت: اردوغان می‌خواست ترکیه را به ایران تبدیل کند اما هیچ جایی برای یک ایران دیگر در منطقه نیست!
 شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی در پانزدهمین کنفرانس سالانه هرتزلیا با عنوان «اسرائیل در خاورمیانه آشوب‌زده» گفت: از آنچه در ترکیه رخ داد، بسیار خوشحالم. اردوغان می‌خواست ترکیه را به ایران تبدیل کند و هیچ جایی برای دو ایران در خاورمیانه وجود ندارد!

شیمون پرز نتایج انتخابات ترکیه را که حزب اردوغان توانست بیش از 40 درصد آرا را به دست آورد اما مجبور است تا با احزاب اپوزیسیون وارد ائتلاف شود، «روندی مثبت برای اسرائیل و خاورمیانه» توصیف کرد.

رئیس سابق رژیم صهیونیستی همچنین نسبت به توافق قریب‌الوقوع غرب با ایران، خوش‌بینی محتاطانه‌ای کرد و گفت که این معاهده درباره تعداد سانترفیوژهای مجاز برای ایران نیست بلکه درباره این است که چند کشور طرف این معاهده هستند و بخشی از آن تلاش برای اطمینان درباره این است که ایران به تعهدات خود عمل می‌کند. شیمون پرز از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل تشکیل چنین ائتلافی که شامل روسیه و چین است، تقدیر کرد اما گفت زمانی می‌شود قضاوت کاملی درباره این توافق داشت که تمام جزئیات آن به صورت کامل فاش شود.

وی گفت که گزینه نظامی همواره روی میز است. علاوه بر این، پرز تعهد اوباما به امنیت اسرائیل را ستود و گفت پیش از این هیچ کدام از روسای جمهوری آمریکا تا این حد به تامین امنیت اسرائیل متعهد نبوده‌اند.

52261

کد N851261

وبگردی