آفتاب
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور:

تولید؛ ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است

تولید؛ ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تولید را ستون فقرات اقتصاد مقاومتی دانست و شاه بیت تولید در ایران را به کار انداختن ظرفیت های بلااستفاده عنوان کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تولید را ستون فقرات اقتصاد مقاومتی دانست و شاه بیت تولید در ایران را به کار انداختن ظرفیت های بلااستفاده عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اردبیل، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی در بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال استان اردبیل در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود به استان اردبیل را بازدید از صنایع استان و موضوعات فرهنگی عنوان کرد و افزود: متاسفانه تعداد زیادی از صنایع تعطیل، راکد و مشکل دار هستند و در این میان در شهرک صنعتی اردبیل 60 واحد صنعتی و تولیدی راکد وجود دارد.

وی با بیان اینکه صنعت داران خط مقدم جبهه جنگ با دشمن در عرصه اقتصادی هستند، تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری تولید امروز جهاد است و هرکس در این عرصه کار کند، در حال جهاد است.

نقدی با بیان اینکه گیر و گرفتاری صنایع، تحریم نیست، خاطرنشان کرد: باید با همکاری و همدلی زیر بال تولید و صنعت را بگیریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه برخی صنایع با ظرفیت بسیار پایین کار می کنند و برخی تراز مالی شان مثبت نیست، گفت: اغلب مشکلات ناشی از ناهماهنگی ها و ضعف مدیریتی و برنامه های ناصحیح است.

وی با بیان اینکه در بازدید از مراکز مطلع شدم که به علت قطع گاز یک واحد تولیدی، بیست تن شیر فاسد شده است، افزود: در صنعت حساسی که اگر گازش قطع شود، خسارت زیادی می بیند، مدیران باید بصورت اصولی مدیریت کنند و طلب کاری از دولت و بدهی هزینه گاز به دولت، باید با مدیریت اصولی تهاتر شود.

نقدی هدف خود از حضور در واحدهای تولیدی و صنعتی را بازدید و آشنایی با مشکلات صنعت گران دانست وگفت:امیدواریم با میان جیگری میان دستگاه های مختلف بتوانیم مشکلات این واحدها را حل کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور مراکز تولیدی و صنعتی عمدتاً با بانک ها، سودهای بانکی، بازار، واردات مواد اولیه و مالیات مشکل دارند، تصریح کرد: خط مقدم تولید و دستگاه هایی که باید نقش ایفا کنند، باید برای افزایش بهره وری تلاش کنند.

وی ضمن اظهارتاسف از صنعت نساجی اردبیل که حدود 400 میلیارد تومان سرمایه روی زمین مانده است، گفت: هزار و 100 فرصت شغلی برای محصولی که بازار دارد، تعطیل است.

نقدی دلیل عمده این مشکلات را در ناهماهنگی میان بانک ها، مدیران صنعت و بخش خصوصی و دستگاه قضایی دانست و خاطرنشان کرد: این مرکز فرصت ارزشمند و فوق العاده است که می توان زمینه اشتغال هزار و 100 جوان اردبیلی را فراهم آورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور از ارائه گزارش صحیح به مدیران و مطالبه مشکلات از آنان خبر داد و افزود: رسانه ها نیز این مشکلات را منعکس کنند، تا مردم و مسئولان مداخله کنند و تولید را سرپا نگه داشته و پیش ببرند.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل چندین هزار فرصت شغلی ایجاد شده است، ولی برای فعال کردن ظرفیت ها و ایجاد اشتغال دارای مشکلات مدیریتی است.

انتهای پیام

کد N850775

وبگردی