آفتاب
ظریف در دیدار سگرید کاگ:

ازثبات سیاسی لبنان حمایت میکنیم/نگرانی ازسرنوشت دیپلماتهای ایرانی

ازثبات سیاسی لبنان حمایت میکنیم/نگرانی ازسرنوشت دیپلماتهای ایرانی

وزیر امور خارجه کشورمان با حمایت از آغاز گفتگو ها میان گروه ها و احزاب مختلف لبنانی، ثبات سیاسی در این کشور را خواست جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد ظریف،وزیر امور خارجه عصر امروز با خانم سگرید کاگ، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور لبنان دیدار و در خصوص آخرین تحولات جاری سیاسی در این کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با حمایت از آغاز گفتگو ها میان گروه ها و احزاب مختلف لبنانی، ثبات سیاسی در این کشور را خواست جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و افزود: هرگونه تصمیم سیاسی باید توسط لبنانی ها، آنهم از طریق گفتگو حاصل شود.

وی با بیان اینکه مطمئن ایم اگر فشار خارجی از لبنانی ها برداشته شود آنها زودتر به نتیجه و تصمیم سیاسی خواهند رسید اظهار داشت: امیدواریم سازمان ملل هم مثل گذشته نقشی حمایتی در این روند داشته باشد و جمهوری اسلامی ایران هم هرگونه توافق و راه حل سیاسی در لبنان که از طریق گفتگو و تفاهم میان گروهها و احزاب مختلف لبنانی بدست آید را مورد حمایت قرار می دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری نگرانی دولت و ملت ایران از سرنوشت دیپلمات های ایرانی ربوده شده در لبنان خواستار توجه سازمان ملل به این مسأله شد.

 

در این دیدار، خانم کاگ هم ضمن قدردانی از کمک های جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ثبات و آرامش در لبنان، به انتخاب نشدن رییس جمهور جدید این کشور اشاره کرد و اظهار داشت خلاء قانونی و حقوقی فعلی در لبنان مناسب این کشور و منطقه نیست ولی با این شرایط، ثبات موجود در لبنان به رغم همه بحرانها در منطقه و کشورهای همجوار، بسیار مهم است و باید حفظ شود.

نماینده دبیرکل سازمان ملل حفظ همزیستی میان طوایف مختلف لبنانی و پرهیز از فرقه گرایی و رسیدن به تفاهم و ثبات سیاسی در لبنان را خواسته سازمان ملل خواند و ابراز امیدواری کرد با روندی که آغاز شده است شاهد انتخاب هر چه سریعتر رئیس جمهور جدید و تکمیل حلقه ثبات و ارامش دراین کشور باشیم.

خانم سگریدکاگ همچنین ظهر امروز با حسین  امیر عبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص تحولات سیاسی در لبنان به تفصیل گفتگو کرد.

کد N850705

وبگردی