آفتاب

طهماسبی: "سازمان نظام ورزش کشور" شخصیت حرفه‌ای به متخصصان تربیت بدنی می‌دهد

طهماسبی: "سازمان نظام ورزش کشور" شخصیت حرفه‌ای به متخصصان تربیت بدنی می‌دهد

رییس دانشکده تر‌بیت ‌بدنی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: تمام متخصصان علوم ورزشی پس از تصویب لایحه سازمان نظام تخصصی ورزش کشور از شخصیت حر‌فه‌ای و کارآمد برخوردار خواهند شد.

دکتر فرشید طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظها‌ر کرد: سازمان نظام تخصصی ورزش کشور ثمره سال‌ها تلاش متخصصان ورزش است که با مدیریت وزیر ورزش و جوانان انتظار می‌رود که این سازمان از حالت بلاتکلیفی و شعاری بودن خارج و به مرحله اجرا در آید.

وی افزود: امیدوارم طرح سازمان نظام تخصصی ورزش کشور با امضای وزیر ورزش و جوانان آماده ارائه به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شود و پس از گرفتن رای نهایی از مجلس، این سازمان نیز همانند سایر سازمان‌ها قانونمند شود.

طهماسبی تصریح کرد: با قانونی شدن سازمان نظام تخصصی ورزش کشور، افراد غیر متخصص دیگر به راحتی این مجوز را پیدا نمی‌کنند که پله‌های ترقی و رشد خود را از طریق ورزش جست‌و‌جو کنند، زیرا تا زمانی که این سازمان صلاحیت حر‌فه‌ای افراد را تایید نکند، آنها امکان فعالیت در حوزه ورزش را نخواهند داشت. این سازمان همچنین اثرات مثبت دیگری از جمله سازماندهی مشاغل افراد تحصلیکرده تر‌بیت ‌بدنی، استاندارد کردن ورزش، خارج کردن اداره ورزش از حالت سلیقه‌ای، تثبیت جایگاه متخصصان در ورزش و ... را به دنبال خواهد داشت.

طهماسبی افزود: به طور قطع با به رسمیت شناخته شدن سازمان تخصصی نظام ورزش کشور در آینده از ورزش سالم و پاکی برخوردار خواهیم بود و فارغ التحصیلان رشته علوم ورزشی ضمن نداشتن دغدغه‌ اشتغال بر اساس تخصصی که در زمینه‌های روانشناسی، تغذیه، رفتار حرکتی ، آسیب شناسی و ... دارند از طریق این سازمان شخصیت حر‌فه‌ای و کارآمد پیدا می‌کنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با کمک اصحاب رسانه بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که این طرح بیشترین رای را از سوی نمایندگان مجلس کسب کند تا در آینده بدنه ورزش را به سمت علمی و تخصصی شدن سوق دهیم.

انتها‌ی‌ پیا‌م

کد N850641

وبگردی