آفتاب
معاون نخست وزیر ترکیه:

برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام بعید است

برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام بعید است

نومان کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام را در مقطع کنونی بعید دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، کورتولموش به هنگام ورود به مقر ریاست حزب عدالت و توسعه در آنکارا برای شرکت در نشست اعضای کابینه و کمیته مرکزی این حزب گفت که ترکیه امکان تشکیل دولت ائتلافی را مورد آزمون قرار خواهد داد. وی در پاسخ به این سوال که احتمال دارد حزب عدالت و توسعه با کدام حزب ائتلاف کند، گفت: اظهار نظر در این مورد زود هنگام است.

معاون نخست وزیر ترکیه با اشاره به نتایج انتخابات پارلمانی گفت: ملت ترکیه حزب عدالت و توسعه را به عنوان اولین حزب انتخاب کرد ولی این قدرت را به این حزب نداد تا بتواند به تنهایی دولت تشکیل دهد، این به منزله موافقت با سیاست کلی حزب و ارسال پیامی با این مضمون است که راه خود را با اندکی اصلاحات ادامه دهید.

کورتولموش در مورد اظهارات روسای احزاب اپوزیسیون در مخالفت با تشکیل کابینه ائتلافی با حزب عدالت و توسعه گفت: این اظهارات بلافاصله بعد از پایان رأی گیری مطرح شد ولی نتایج نهایی ثابت کرد که تشکیل دولت بدون عدالت و توسعه غیر ممکن است.

وی یادآور شد: اگر احزاب سیاسی نتوانند کابینه ائتلافی تشکیل دهند، آخرین گزینه یعنی برگزاری انتخابات زود هنگام مطرح خواهد شد.

معاون نخست وزیر ترکیه احتمال تشکیل دولت ائتلافی بدون حزب عدالت و توسعه را بعید دانست و گفت: رئیس جمهور بر اساس قواعد دمکراتیک مأموریت تشکیل کابینه را به احمد داود اغلو رئیس حزب عدالت و توسعه خواهد داد؛ چرا که این حزب بیشترین میزان آراء را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N850548

وبگردی