آفتاب
اوباما:

خواهان آموزش بیشتر نیروهای عراقی هستیم

خواهان آموزش بیشتر نیروهای عراقی هستیم

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه داعش قطعا شکست خواهد خورد، گفت: ما می‌خواهیم افراد بیشتری از نیروهای عراقی آموزش دیده و از تجهیزات کافی برای مبارزه با داعش برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، باراک اوباما که پس از دیدار با حیدر العبادی نخست وزیر عراق درحاشیه اجلاس گروه هفت در آلمان و در نشستی خبری سخن می گفت، اظهار داشت: نخست وزیر العبادی نیز بدنبال آموزش نیروهای امنیتی است و ما در حال بررسی طرح هایی در این رابطه هستیم.

وی با اذعان به اینکه آمریکا همچنان استراتژی کاملی برای کمک به آموزش نیروهای عراقی برای مبارزه با داعش ندارد، تصریح کرد: استراتژی کامل ما نیازمند تعهد دولت عراق برای جذب افراد جدید و آموزش نیروهای امنیتی این کشور است. رئیس جمهور آمریکا در عین حال مدعی شد که وزارت دفاع این کشور روند آموزش نیروهای عراقی را تسریع کرده است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که ماه گذشته و بعد از سقوط شهر الرمادی مرکز استان الانبار بدست داعش، اوباما بر لزوم تغییر استراتژی آمریکا و ائتلاف ضد داعش تاکید کرده بود.

اوباما با بیان اینکه نیروهای ائتلاف ضد داعش برای عقب راندن تروریست ها موفقیت های زیادی کسب کرده اند، اظهار داشت: ما برای مهار روند پیوستن نیروهای خارجی به داعش در عراق و سوریه باید دست به اقدامات بیشتری بزنیم.

وی پیشتر و در دیدار با نخست وزیر عراق گفته بود که شکست قطعی داعش در عراق زمان بر خواهد بود. گفتنی است نخست وزیر عراق خواستار کمک‌های نظامی بیشتر آمريکا و سایر کشورهای عضو ائتلاف بین المللی در جنگ علیه داعش است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N850544

وبگردی