آفتاب
مقامات دولت فراری یمن:

گفتگوهای ژنو صرفا جنبه مشورتی برای اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ دارد

گفتگوهای ژنو صرفا جنبه مشورتی برای اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ دارد

رئیس جمهور و معاون نخست وزیر دولت فراری یمن مدعی شدند دیداری که قرار است با نمایندگان حوثی ها در ژنو انجام گیرد «مذاکره» نیست بلکه رایزنی برای اجرای قطعنامه ۲۲۱۶ سازمان ملل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهور فراری یمن در گفتگو با شبکه العربیه عنوان کرد هدف از نشستی که قرار است روز چهاردهم ژوئن در شهر ژنو سوئیس برگزار شود، آشتی و مصالحه نیست.

وی افزود: نشستی که قرار است در ژنو برگزار شود مذاکرات نیست بلکه نشستی برای بررسی چگونگی اجرایی کردن قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل است، طبق این قطعنامه باید نیروی های انصارالله از مناطقی که طی چند ماه اخیر به تصرف خود درآورده اند، عقب نشینی کنند.

منصور هادی در پاسخ به این سوال که آیا این نشست برای آشتی با نیروهای انصارالله است، گفت: تحت هیچ شرایطی هدف از برگزاری این نشست آشتی با حوثی ها نیست، ما فقط راه های اجرایی کردن قطعنامه ۲۲۱۶ را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

رئیس جمهور فراری یمن در ادامه مدعی شد: نقش ایران که از نیروهای حوثی حمایت می کند بسیار پر رنگ تر از نقش گروهک القاعده است.

در همین راستا خالد بحاح معاون رئیس جمهور و نخست وزیر دولت فراری یمن در کنفرانس مطبوعاتی خود در ریاض گفت که این دیدار جنبه مشورتی دارد.

وی با بیان اینکه دیدار ژنو بیشتر جنبه مشورتی دارد و نه مذاکره و گفتگو، تاکید کرد: در گذشته فرایند مذاکرات را تکمیل کرده و در مورد مبانی به توافق رسیده ایم. بحاح شروع مجدد مذاکرات را به منزله بازگشت به چهار سال پیش دانست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N850488

وبگردی