آفتاب

مخالفت پکن با فشارهای غربی ها علیه روسیه

مخالفت پکن با فشارهای غربی ها علیه روسیه

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از تهدید روسیه به تحریم در اجلاس سران گروه هفت انتقاد کرد و خواستار از سرگیری مذاکرات برای حل بحران در شرق اوکراین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترنشنال بیزینس تایمز، سخنگوی وزارت امور خارجه چین از تهدید روسیه به تحریم در اجلاس سران گروه هفت انتقاد کرد و خواستار از سرگیری مذاکرات برای حل بحران در شرق اوکراین شد.

«هنگ لی» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی  و در واکنش به تصمیمات اجلاس سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت گفت: درخصوص بحران اوکراین بارها مواضع خود درباره تحریم و تهدید به استفاده از آن را اعلام کرده ایم. ما مطمئنیم که بحران در شرق اوکراین تنها از طریق گفتگو و مذاکره قابل حل است.

سخنگوی وزارت امورخارجه چین ادامه داد: امیدواریم که همه طرف ها ی حاضر در بحران اوکراین با برداشتن گام های لازم و تمهیدات موثر زمینه را برای اجرایی کردن کامل توافق مینسک به وجود آورده و در مسیر ادامه گفتگوهای سیاسی برای حل بحران گام بردارند. 

اجلاس گروه ۷ از دیروز و در میان اعتراضات گسترده مردمی در سراسر آلمان به سیاست های سران کشورهای عضو جی-۷ برگزار و تا امروز ادامه داشت.

گروه ۷ متشکل از کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلستان و آمریکا است.

کد N850456

وبگردی