آفتاب

کشته شدن اعضای یک خانواده در حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا در حلب سوریه

کشته شدن اعضای یک خانواده در حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا در حلب سوریه

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، امروز (دوشنبه) اعلام کرد در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه گروه تروریستی داعش، یک خانواده شامل پدر و مادر و پنج فرزندشان در استان حلب در شمال سوریه کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، با کشته شدن اعضای این خانواده، مجموع غیرنظامیانی که در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش در سوریه از زمان آغاز این حملات در ماه سپتامبر تاکنون کشته شدند به 148 تن رسید.

این گروه اعلام کرد که این خانواده سوری در یک حمله ائتلاف در روستای دالی حسن در شمال شرق استان حلب کشته شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه تصریح کرد: با کشته شدن اعضای این خانواده مجموع غیرنظامیان سوری کشته شده در حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا از 23 دسامبر تاکنون به 148 تن می‌رسد که شامل 48 کودک و 32 زن است.

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه در ماه مه نیز گزارش داد که دست کم 64 غیرنظامی که نزدیک به نیمی از آنها کودک بوده‌اند در حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در روستای بیرمحله در استان حلب کشته شدند.

گروه مخالف ائتلاف ملی سوریه که توسط آمریکا پشتیبانی می‌شود و متشکل از مخالفان خارج‌نشین سوریه است خواهان تحقیقات درباره حمله ائتلاف به روستای بیرمحله شده است و تاکید کرد که اطلاعات موجود نشان می‌دهد که این تلفات ناشی از یک حمله هوایی تحت رهبری آمریکا بوده است.

پنتاگون عمدتا این مساله را که حملات ائتلاف تحت امرش باعث کشته شدن غیرنظامیان شده‌ است به رغم گزارش‌ها درباره تلفات غیرنظامیان در این حملات رد می‌کند.

انتهای پیام

کد N850414

وبگردی