آفتاب

موضع کاندیداهای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا درباره پوتین

موضع کاندیداهای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا درباره پوتین

مساله سیاست خارجی همواره در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اهمیت داشته و به نظر می‌رسد این بار مساله اوکراین و اقدامات رئیس جمهوری روسیه مورد توجه تعدادی از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، لیندسی گراهام، کاندیدای جمهوری‌خواه و سناتور ایالت کارولینای جنوبی گفت، آنچه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تلاش می‌کند انجام دهد این است که می‌خواهد از خودش تصویر یک مرد قدرتمند را به نمایش بگذارد.

با وجود آنکه تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که هر چهار سال برگزار می‌شود بیشتر بر مسائل اقتصادی تکیه دارد، اما این بار جمهوری‌خواهان بر مسائل مختلفی که در جهان با آن مواجه هستند تمرکز کرده‌اند که علاوه بر مساله پوتین، شامل کشتارهای گروه تروریستی داعش در خاورمیانه و ادعای چین در مالکیت آب‌های مورد مناقشه در دریای چین جنوبی است.

جمهوری‌خواهان آمریکا بر این باورند که نشان دادن پوتین به عنوان یک "هیولای ترسناک" باعث جلب حامیان و رای دهندگان می‌شود.

جب بوش، پسر جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و فرماندار سابق ایالت فلوریدا که نامزدی خود را برای انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه اعلام کرده می‌گوید: می‌خواهم پوتین را کمی عصبانی کنم.

وی در جریان سفر اخیرش به آلمان، لهستان و استونی درباره سیاست‌ خارجی سختگیرانه‌تر در قبال روسیه سخن گفته بود.

کاندیداهای جمهوری‌خواهان به صورت کلی تمایل زیادی به تحریم‌های فزاینده اقتصادی علیه روسیه، ارسال تسلیحات و کمک اقتصادی به اوکراین، تقویت تمهیدات دفاعی ناتو به ویژه در لهستان و حوزه بالتیک و افزایش صادرات گاز طبیعی آمریکا به شرق اروپا برای رهایی از گاز روسیه دارند.

جان مک کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا و نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2008 گفت: اوباما از تحریک پوتین می‌ترسد و پوتین به جلو می‌تازد چون هیچ بهایی به خاطر تهاجماتش علیه اوکراین نپرداخته است.

انتهای پیام

کد N850410

وبگردی