آفتاب

مرکل: امیدواریم بحران اوکراین با مذاکره حل شود

مرکل: امیدواریم بحران اوکراین با مذاکره حل شود

صدر اعظم آلمان امروز اعلام کرد که سران کشورهای عضو گروه ۷ در صورت لزوم آماده اند تا تحریم های کنونی علیه روسیه را تشدید کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، صدر اعظم آلمان امروز اعلام کرد که سران کشورهای عضو گروه ۷ در صورت لزوم آماده اند تا تحریم های کنونی علیه روسیه را تشدید کنند.

مرکل در بخشی از کنفرانس مطبوعاتی امروز خود گفت: اگر بحران در اوکراین ادامه یابد، ما هم آماده ایم تا علیرغم میل باطنی خود تحریم های ضد روسیه را تشدید کنیم. البته امیدواریم که چنین ضرورتی پیش نیاید و با استفاده از مذاکرات سیاسی بحران کنونی در اوکراین حل شده و زمینه برای اجرای کامل توافق مینسک مهیا شود.

در پی سقوط دولت «ویکتور یانوکوویچ» از اوایل سال گذشته میلادی مناطق شرقی اوکراین به دلیل درخواست برگزاری همه پرسی استقلال از دولت مرکزی این کشور صحنه درگیری های خونین میان جدائی طلبان روس گرا و ارتش شده که در این میان کشورهای غربی روسیه را متهم به حمایت از جدائی طلبان می کنند، اتهامی که روسیه بارها آن را رد کرده است.

گفتنی است طبق توافق دولت و جدایی طلبان اوکراین در مذاکرات چهارجانبه مینسک در اوخر بهمن ماه سال گذشته دو طرف متعهد شدند ضمن برقراری آتش بس در نوار مرزی درگیری ها، سلاح ها و ادوات سنگین خود را از این منطقه خارج کنند.

کد N850400

وبگردی