آفتاب

کرملین: در موضع‌گیری‌های گروه هفت علیه روسیه چیز جدیدی نبود

کرملین: در موضع‌گیری‌های گروه هفت علیه روسیه چیز جدیدی نبود

روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد،در مواضع سرسختانه‌ای که اخیرا رهبران گروه هفت در آغاز نشست‌شان در آلمان علیه مسکو در زمینه تحریم‌ها اتخاذ کردند چیز جدیدی وجود نداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مسکو همچنین از وجود اختلاف میان کشورهای عضو گروه 7 در ارتباط با مواضعشان خبر داد.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و دونالد تاسک، رییس شورای اروپا در آغاز نشست گروه هفت در آلمان اظهار امیدواری کردند که این نشست نمایان‌گر جبهه متحدی به منظور تحریم کردن روسیه بر سر بحران اوکراین باشد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز به خبرنگاران گفت: ما اعلامیه‌های اخیر در زمینه تحریم‌ها در اجلاس گروه هفت را مورد توجه قرار دادیم. آن‌ها دربردارنده نظریه‌های جدیدی نبودند.

وی افزود: ما همچنین این حقیقت را مورد توجه قرار می‌دهیم که در میان شرکت‌کنندگان این اجلاس اختلاف‌هایی در خصوص رویکردهای‌شان وجود دارد. بعضی از آن‌ها درباره لزوم گفت‌وگو با روسیه صحبت می‌کنند و از غیرممکن بودن حل و فصل مشکلات جدی بدون این گفت‌وگو سخن می‌گویند بنابراین ما به رصد نزدیک این اجلاس ادامه می‌دهیم.

رهبران اتحادیه اروپا در ماه مارس توافق کردند تحریم‌هایی که این اتحادیه علیه روسیه به دنبال بحران اوکراین اعمال کرد تا زمان اجرای کامل توافق آتش‌بس منعقد شده در شهر مینسک در تاریخ 12 فوریه، پابرجا باشد. با این حال هنوز تصمیم رسمی در این باره اتخاذ نشده است.

پسکوف با اشاره تلویحی به کی‌یف تاکید کرد: گروه هفت باید آگاه باشد که کدام طرف لازم است به وظایف خود تحت توافق مینسک عمل کند.

همچنین سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز از قدرت‌های غربی خواست تضمین کنند کی‌یف وظایف خود تحت این توافق آتش‌بس را انجام دهد.

انتهای پیام

کد N850389

وبگردی