آفتاب
معاون پارلمانی رئیس جمهور:

بحران آب مشکل همه استان‎های کشور است

بحران آب مشکل همه استان‎های کشور است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بحران آب مشکل همه استان‎های کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، مجید انصاری در مراسم کلنگ‎زنی کارخانه ذوب آهن آذرپاد با اشاره به فعالیت‎های کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: این کمیسیون با متانت و تدبیر مناسب لوایح را بررسی می‎کند و رئیس کمیسیون نگاهی ملی و فراجناحی به مسائل مطرح شده در مجلس دارد.

وی بیان کرد: اداره کشور بزرگ ایران، رفع نیازمندی‎های مردم و توسعه و پیشرفت این کشور که آهنگ تشکیل حکومت عدل اسلامی قبل از حکومت عدل جهانی را دارد با سخنرانی و شعار ممکن نیست بلکه باید در میدان عمل با تکیه بر همدلی و همزبانی بین دولت و مردم و استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشمندان به گونه‎ای برنامه‎ریزی کرد که رشد و توسعه پایدار در تمام عرصه‎ها شکل گرفته و شتاب پیدا کند.

این مقام مسئول ادامه داد: ایران در منطقه‎ای حساس واقع شده که حوادثی سهمگین به صورت طوفان‎هایی از توطئه، خیانت و دغل‎بازی قدرت‏‎های غربی و جهانی در اطراف آن رخ می‎دهد؛ عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان، یمن و دیگر کشورهای اسلامی امروزه در معرض آسیب‎های بزرگ قرار گرفته‎اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: توطئه‎گران با استفاده از عناصر مزدور خود در کشورهای اسلامی ثروت این کشورها را به اسلحه تبدیل کرده و آن را بر سر مسلمین زده و برای نابودی زیرساخت‎های جهان اسلام به کار می‎گیرند و چهره خشن و وحشی از اسلام به جهانیان عرضه می‎کنند.

انصاری اضافه کرد: در میان این منطقه ناامن کشور ایران به لطف خداوند متعال و در پرتو عنایات ولی عصر(عج)، رهبری مقام معظم رهبری و حضور یکپارچه مردم همیشه در صحنه به عنوان مرکز ثبات، امنیت و اقتدار در منطقه نقش ایفا می‎کند؛ باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم و برای ترویج این امنیت به دیگر کشورهای منطقه تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از راه‎های تثبیت امنیت، ایجاد امید و نشاط در جامعه و نسل جوان است، تصریح کرد: زمانی که تحصیل‎کردگان و جوانان شغل مناسب، آزادی اسلامی، درآمد خوب و حضور پرنشاط در عرصه‎های مختلف داشته باشند می‎توان امنیت را تثبیت و ترویج کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه منابع عمومی کشور محدود هستند، یادآور شد: پروژه‎های نیمه تمام زیادی از دولت قبلی به این دولت ارث رسیده و از طرفی کاهش صادرات نفتی فشارهای مالی سنگینی به کشور وارد کرده اما در عین حال دولت تدبیر و امید با نشاط و تکیه بر خداوند در میدان خدمت‎گذاری مشغول به خدمت است؛ ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور از عمده فعالیت‎های رئیس جمهور برای مهار رشد تورم، خروج از رکود، توسعه سرمایه‎گذاری و... است.

انصاری با اشاره به اینکه علیرغم محدودیت‎ها، دولت تدبیر و امید توانسته اسب سرکش تورم را مهار کند، خاطرنشان کرد: در سال 91 کل اعتبارات عمرانی کشور 11 هزار میلیارد تومان و قیمت نفت 104 دلار و صادرات روزانه نفت 2 میلیون بشکه بود که در سال 92 و 93 با کاهش قیمت نفت در اثر توطئه خائنان در منطقه صادرات نفتی به یک میلیون بشکه رسید ولی با این حال دولت توانست با صرفه‎جویی و تدبیر بودجه عمرانی کشور را در سال گذشته به 33 هزار میلیارد تومان افزایش دهد که این قضیه سبب ایجاد تحرک در طرح‎های عمرانی و خروج از رکود شد.

وی با بیان اینکه امروزه احداث یک کارخانه، یک مزرعه، فعالیت در عرصه ساخت و معدن و ایجاد شغل پایدار از ساخت مسجد و حسینیه کمتر نیست، یادآور شد: البته مسجد و حسینیه مهم است و ملت ایران همواره از جان خود برای ساخت این مکان‎های مقدس مایه می‎گذارد اما اگر جامعه ما و قشر جوان شغلی برای خود داشته باشند می‎توانند با تولید ثروت هم مسجد بسازند و هم به مسجد روند و در غیر اینصورت جوانان طعمه دسیسه‎های کشورهای غربی شده و مساجد خالی از جمعیت خواهند شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه سرمایه‎گذاری در کشور توام با ریسک است، گفت: خوشبختانه در سیاست‎های کلی برنامه ششم توسعه موانع سرمایه‎گذاری برای حضور بیشتر بخش خصوصی برداشته شده است.

انصاری افزود: دولت با همه توان از سرمایه‎گذاری در تولید در شهرستان‎های کمتر توسعه یافته و محروم حمایت همه جانبه خواهد کرد و رئیس جمهور و دولت در عمل به این قضیه پایبند هستند.

وی با تاکید بر اهمیت آب ادامه داد: آب مشکل همه استان‎های ایران حتی مازندران و گیلان است؛ مساله بحران آب در ایران باید با مصرف و مدیریت هوشمندانه، استفاده از شیوه‎های نوین آبیاری، تغییر الگوی کشت، اصلاح بذر و ایجاد شبکه فاضلاب جهت بازگرداندن آب به مصارف صنعتی و... مهار شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه احداث سد معشوره در دستور کار دولت است، تصریح کرد: قبل از بهره‎برداری از این سد نحوه استفاده بهینه از آب، آموزش کشاورزان و... انجام گیرد تا از هر قطره نهایت بهره‎وری به عمل آید.

انصاری با تحسین استقبال مردم کوهدشت از سرمایه‎گذاری در این شهرستان، تصریح کرد: امیدواریم سرمایه‎گذاران دیگری برای سرمایه‎گذاری در این شهرستان پیش‎قدم شوند تا مشکلات کوهدشت مرتفع شود.

وی با اشاره به گزارش عملکرد استاندار لرستان در دو هفته گذشته به ریاست جمهور، اظهار کرد: این گزارش سبب خوشحالی و خشنودی آقای روحانی و دولت شد چراکه حاکی از بهبود اوضاع عمرانی و اقتصادی در لرستان بود.

انتهای پیام

کد N850083

وبگردی