آفتاب
براساس نظرسنجی جدید؛

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند اصول اخلاقی در آمریکا رو به نابودی است

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند اصول اخلاقی در آمریکا رو به نابودی است

براساس نظرسنجی جدید پایگاه نظرسنجی "گالوپ" اکثر مردم آمریکا معتقدند که وضع ارزش‌های اخلاقی در این کشور در حال بدتر شدن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، براساس نظرسنجی سالانه "ارزش‌ها و باورهای" پایگاه گالوپ که اخیرا منتشر شده 72 درصد از مردم آمریکا همچنان معتقدند که وضع ارزش‌های اخلاقی در این کشور رو به نابودی است در حالی که تنها 22 درصد در این خصوص خوش بین هستند.

فارغ از استنباط شرکت کنندگان در این نظرسنجی نسبت به اینکه چه ارزش‌های اخلاقی در راس قرار دارند، 45 درصد از آمریکایی‌ها وضع کنونی اصول اخلاقی در آمریکا را "بد وضعیت" خوانده در حالیکه از هر پنج نفر یک نفر معتقد است که وضع ارزش‌های اخلاقی "عالی" یا "خوب" است.

پایگاه نظرسنجی گالوپ گفت: دیدگاه‌های آمریکایی‌ها از وضع ارزش‌های اخلاقی در 13 سال گذشته تغییر آنچنانی نکرده است. نظر کنونی مردم آمریکا همان نظرهای سال 2002 میلادی است که اولین بار این نظرسنجی صورت گرفت و معتقدند ارزش‌های اخلاقی در آمریکا ضعیف است و بدتر هم می‌شود.

پایگاه‌ نظرسنجی "گالوپ" گفت، دیدگاه‌های بدبینانه آمریکایی‌ها نسبت به وضع ارزش‌های اخلاقی این کشور بیانگر باوری است مبنی بر اینکه یک ویژگی اخلاقی جمعی رو به وخامت وجود دارد و دیدگاه‌های آن‌ها بیشتر از آنچه که مربوط به پذیرش ازدواج همجنس گرایان یا داشتن بچه‌های نامشروع باشد مربوط به مسائلی همچون فرهنگ و تمدن اساسی و احترام به یکدیگر است.

این نظرسنجی تلفنی بین شش تا 10 مه سال جاری میلادی صورت گرفته و درصد خطای آن مثبت و منفی چهار تعیین شده است.

انتهای پیام

کد N850069

وبگردی