آفتاب

تاکید وزیر کشور عراق بر نقش اصلی نیروهای مردمی در جنگ با داعش

تاکید وزیر کشور عراق بر نقش اصلی نیروهای مردمی در جنگ با داعش

وزیر کشور عراق ضمن تاکید بر لزوم انتخاب رهبران امنیتی لایق و شایسته گفت: نیروهای مردمی، نیروی اصلی در آزادی مناطق اشغال شده هستند و در واقع تجربه منحصر به فرد و موفقی محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد سالم الغبان، وزیر کشور عراق در گفت‌وگو با شبکه خبری سومریه نیوز گفت: بازسازی ارتش و دستگاه‌های امنیتی براساس اصول درست صورت نگرفته است و خلل و تعارفات و فشارهای سیاسی درخصوص پست‌های امنیتی وجود دارد در نتیجه برای اصلاح این مسائل و انتخاب رهبران شایسته و لایق باید شجاعت به خرج داد و اقدامات جدی اتخاذ کرد.

وی افزود: در حال حاضر روند بازسازی و آموزش نیروهای پلیس عراق در حال جریان است و ما توافق نامه‌ای را با ایتالیا برای آموزش نیروهای پلیس جهت بازگشت امنیت به مناطق آزاد شده امضا کرده‌ایم.

الغبان خاطرنشان کرد: پس از رخدادهای موصل ساختار نیروهای پلیس فدرال به تشکیلات همجومی تبدیل شد که در کنار نیروهای مردمی جنگیده و پیروزی‌های زیادی را به دست آورده‌اند. نیروی که شهر تکریت را آزاد کرد پلیس فدرال بود که نیروهای مردمی و دستگاه‌های دیگر در این عملیات با آن ها همکاری کردند.

الغبان افزود: نیروی اصلی که مناطق اشغال شده را آزاد می‌کند نیروهای مردمی هستند که از سوی پلیس فدرال و یگان‌های ارتش، دستگاه مبارزه با تروریسم و عشایر حمایت می‌شوند. در واقع نیروهای مردمی تجربه منحصر به فرد و موفقی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ساختاری متشکل از نیروهای مردمی ویگان‌های ارتش و وزارت کشور وجود دارد که هر کدام دیگری را تکمیل می‌کنند. کابینه قانون گارد ملی را تصویب کرد و در حال حاضر این قانون در پارلمان موجود است که در صورت تصویب نیروهای مردمی هسته اصلی گارد ملی خواهند بود.

انتهای پیام

کد N849841

وبگردی