آفتاب

نخستین آزمایش موفق موشک جدید "ریتون" با همکاری ژاپن و آمریکا

نخستین آزمایش موفق موشک جدید "ریتون" با همکاری ژاپن و آمریکا

آمریکا و ژاپن اعلام کردند که نخستین پرتاب آزمایشی موشک جدید کارخانه ریتون که با همکاری دو کشور به مبلغ دو میلیارد دلار ساخته شده، موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ریک لهنر، سخنگوی آژانس دفاع موشکی آمریکا گفت، این پرتاب روز شنبه از ساحل کالیفرنیا انجام گرفت که موفقیت آمیز بود.

موشک SM-3IIA یک گونه متفاوت 21 اینچی از موشک SM-3 است که با سیستم ضربتی آگیس آمریکا ساخت کارخانه تسلیحات سازی لاکهید مارتین کار می‌کند و تهدیدهای موشکی بالستیک را در هوا منهدم می‌کند.

ریکی الیسون، رئیس سازمان غیردولتی ائتلاف حمایتی دفاع موشکی گفت، ژاپن و آمریکا برای هر طرح، آزمایش و در نهایت تولید موشک جدید باید یک میلیارد دلار هزینه کنند که این مدلی از برنامه مشترک ساخت تسلیحاتی میان دو کشور محسوب می‌شود.

الیسون در بیانیه‌ای گفت: این بهترین مورد برای وزارت دفاع آمریکاست تا به صورت مساوی یک کشور متحد به منظور ساخت و انجام پروژه‌های سیستم جدید تسلیحاتی و برای ارتقای امنیت ملی هر دو کشور به تبادل هزینه و فناوری های لازم بپردازد.

کارخانه ریتون نیز اعلام کرد که موشک جدید SM-3IIA موتورهای راکتی بزرگتر و وسیله کشتار کاربردی تری دارد که به موشک اجازه می‌دهد تا به تهدیدها سریعتر پرداخته و مناطق گسترده‌تری را از تهدیدهای موشک بالستیک کوتاه و میان برد در امان بدارد.

آزمایش روز شنبه عملکرد کلاهک، کنترل فرمان جداسازی دستگاه تقویت کننده و مراحل دوم و سوم موشک را مورد ارزیابی قرار داد. هیچ عملیات رهیگیری برای این پرتاب آزمایشی برنامه‌ریزی نشده بود.

تیلور لارنس، رئیس بخش تجاری سیستم‌های موشک ریتون گفت: موفقیت این پرتاب آزمایشی باعث می‌شود تا ما این برنامه را پیش برده و موشک جدید را در سال 2018 در دریا و سواحل مستقر کنیم.

الیسون نیز گفت که پیش از استقرار این موشک‌ها در ناوهای حامل سیستم آگیس در نیروی دریایی آمریکا، ناوهای کونگوی ژاپن و سایت‌های ساحلی آگیس مستقر در زمین در لهستان و رومانی، سه سال دیگر آزمایش نیاز است.

انتهای پیام

کد N849687

وبگردی