آفتاب

هشدار دیوید کامرون به وزرای کابینه؛ یا حمایت کنید یا استعفا بدهید

هشدار دیوید کامرون به وزرای کابینه؛ یا حمایت کنید یا استعفا بدهید

اقدام نمایندگان محافظه کار پارلمان انگلستان به تلاش یک جانبه برای جدایی از اتحادیه اروپا، خشم نخست وزیر این کشور را در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان با وزرای کابینه خود اتمام حجت کرده و به آنها گفت: در صورت تشکیل کمپین برای خروج از اتحادیه اروپا باید استعفا بدهید.

کامرون که احتمالا بر سر این موضوع با اعضای کابینه خود به مشکلی اساسی برخواهد خورد لحن بسیار تندی را اتخاذ کرده و احتمال استعفای جمعی از وزرای ضد اروپایی را پیش از برگزاری همه پرسی که قرار است سال آینده برگزار شود مطرح کرد.

در این رابطه، کامرون در حاشیه اجلاس جی – ۷ که در آلمان برگزار شد گفت: ما دیدگاه مشخصی داریم. از سرگیری مذاکرات، حصول توافقی که موافق با منافع انگلستان باشد و تصمیم به اینکه بریتانیا در اتحادیه باقی بماند یا خیر. اگر قرار است بخشی از دولت باشید، باید این نکته را در نظر بگیرید که ما در مرحله از سر گیری مذاکرات برای برگزاری همه پرسی هستیم و این باید به نتیجه خوبی منجر شود.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا وزرای مخالف حتما باید استعفا بدهند به تعهد اعضای کابینه اشاره کرد و گفت: همه اعضای دولت ذیل برنامه ای را که مطابق با مرامنامه حذب تنظیم شده امضا کرده اند.

  ناگفته نماند که حداقل پنج وزیر خواهان جدایی از اتحادیه اروپا در صورت عدم موفقیت کامرون در رایزنی با رهبران این اتحادیه هستند.

علاوه بر این، کامرون اقدام ۵۰ نماینده حزب محافظه کار (توری) به تلاش برای برگزاری کمپین پایان دادن به عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را تقبیح کرد.

این گروه خود را از حامیان کامرون معرفی کرده اند، اما ابراز داشته اند در صورتیکه اتحادیه اروپا اصلاحات پیشنهادی انگلستان درباره تجارت و همکاری ها را نپذیرد، مایل به تلاش برای بسترسازی های لازم جهت خروج از اتحادیه اروپایی هستند.

کد N849547

وبگردی