آفتاب
گزارش خبری؛

ورزش بندرامام نیازمند حمایت/گرمازدگی سالنهای ورزشی زیر آفتاب جنوب

ورزش بندرامام نیازمند حمایت/گرمازدگی سالنهای ورزشی زیر آفتاب جنوب

بندر امام - بودجه دولتی در بندر امام خمینی جوابگوی کمبودهای ورزشی نیست بلكه در این زمینه نیازمند ورود بخش خصوصی، صنایع و پتروشیمی منطقه برای ارتقای ورزش در این شهر هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در سال های اخیر ورزش بندر امام خمینی در بعضی از رشته ها از جمله كشتی، بوكس، بسکتبال و ورزشهای رزمی رشد چشمگیری داشته و توانسته است مقام های کشوری بسیاری را کسب کند.

تیم بسکتبال پتروشیمی امام خمینی با چند بازیکن ملی در رده حرفه ای فعالیت می کند و با دارا بودن قهرمانی های متعدد طرفداران زیادی در این شهر و حتی کشور دارد اما متاسفانه طرفداران باید برای دیدن بازی این تیم به شهر دیگری بروند چون این شهر فاقد سالن ورزشی مجهز و بزرگ برای این رشته است كه باعث شده اكثر بازی های این تیم در شهرهای مجاور برگزار شود و این مساله طرفداران این تیم را با مشکل مواجه کرده است.

ورزش بندر امام در تمام رشته ها با توجه به امکانات موجود رشد خوبی داشته و جوانان بندر امامی با کمترین امکانات ضمن كسب مدال های جهانی، كشوری و استانی علاقمندی خود را در این زمینه نشان داده اند.

جوانان بندر امامی با انگیزه و علاقه زیاد در رشته های مختلف ورزش فعالیت می كنند اما با توجه به مشکلات فراوان در زمینه های گوناگون از جمله کمبود سالن های ورزشی و عدم تجهیز سالن های موجود، همچنان بر علاقمندی خود اصرار كرده و فعالیت خود را در رشته های مورد علاقه شان ادامه می دهند.

 بودجه دولتی جوابگوی کمبودهای ورزشی بندر امام نیست

رئیس اداره ورزش و جوانان بندر امام خمینی، در خصوص مشکلات و چالش های ورزش این شهر، در گفتگو با خبرنگار مهر، می گوید: برای اینکه این شهر، جوانان با نشاط و سالم داشته باشد نیازمند نگاه ویژه مسئولان در زمینه ورزش است.

تاکنون مذاکرات متعددی به منظور حمایت از ورزش در این شهر با صنایع و پتروشیمی منطقه انجام شده اما نتیجه مطلوبی در پی نداشته استسجاد ولی پور می افزاید: این اداره دارای ۶ سالن ورزشی شامل سه سوله ورزشی چند منظوره و سه سالن ورزشی کوچک ویژه  هیئت های ورزش است.  

وی با بیان اینکه سالن های موجود جوابگوی ورزشکاران و جوانان بندر امام نیست، اظهار می كند: سوله ورزشی ویژه رشته رزمی با زیربنای بیش از هزار مترمربع در حال احداث است كه به زودی به مرحله بهره برداری می رسد كه قول داده شده تا نیمه مرداد ماه سال جاری افتتاح شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان بندر امام خمینی(ره) عنوان می كند: بودجه دولتی در زمینه ورزش جوابگوی کمبودها نیست بلكه در این زمینه نیازمند ورود بخش خصوصی، صنایع و پتروشیمی منطقه برای ارتقای ورزش در این شهر هستیم. تاکنون مذاکرات متعددی به منظور حمایت از ورزش در این شهر با صنایع و پتروشیمی منطقه انجام شده اما نتیجه مطلوبی در پی نداشته است.

سالن های ورزشی بدون سیستم تهویه و سرمایشی

ولی پور با بیان اینکه بودجه امسال در زمینه ورزش تیرماه تخصیص داده می شود، تصریح می كند: نهادینه کردن ورزش در شهر نیازمند فرهنگ سازی است. فرهنگ سازی نیاز به ایجاد زیرساخت، بستر، امکانات، تجهیزات و انگیزه دارد. جوانان بندر امام خمینی با توجه به مقام های کسب شده در استان و کشور نیازمند توجه ویژه هستند.

وی ادامه می دهد: سالن های عمومی این شهر شامل سالن شهرک مقداد، والیبال و بسکتبال است. سالن ورزشی شهرک مقداد با توجه به گرمای این شهر فاقد سیستم سرمایشی و تهویه است که این از بزرگترین مشکلات این سالن محسوب می شود. همچنین سالن های والیبال و بسکتبال از نظر تهویه، سیستم سرمایشی و تجهیزات ورزشی با کمبود مواجه هستند و نیاز به وسایل سرمایشی و تجهیزات ورزشی بیشتر دارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان بندر امام خمینی(ره) از احداث خوابگاه ورزشکاران در این شهر خبر داده و می گوید: این خوابگاه با ظرفیت ۱۵۰ نفر، نقشه کشی شده و ماه آینده در محوطه این اداره کلنگ زنی و  احداث آن آغاز می شود.

بندر امام فاقد سالن ورزشی اختصاصی بانوان است

نماینده مردم بندر امام در شورای شهر در گفتگو با خبرنگار مهر، به جوابگو نبودن سالن ها و اماكن ورزشی با توجه به جمعیت جوانان و ورزشكاران این شهر اشاره كرده و  اظهار می كند: ورزش این شهر با توجه به جایگاهی که در استان و کشور دارد از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در زمینه ورزش با کمبود مواجه است.

عبدالله نیکزاد ادامه می دهد: تعداد سالن های ورزشی موجود در بندر امام خمینی با توجه به رشته های فعال و علاقه جوانان به ورزش جوابگوی جمعیت ورزشکاران و جوانان نیست و نیاز به توسعه و ارتقاء بیشتری دارد. همچنین این شهر با کمبود زمین چمن با توجه به رشته فوتبال در رده های پایه و بزرگسالان مواجه است.

وی عنوان می كند: سالن ورزشی اداره ورزش و جوانان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در حال احداث است، این سالن با حمایت های شورای راهبردی فرماندار، بخشدار و شورای شهر و اداره ورزش احداث شد كه قرار است پایان تیرماه به مرحله بهره برداری برسد. مقرر شده این سالن ورزشی به صورت مشترک به آقایان و بانوان ورزشکار اختصاص یابد.

متاسفانه به رغم رشد ورزش بانوان، این شهر فاقد سالن اختصاصی ویژه برای این قشر بوده و بانوان ورزشکار بندر امام خمینی از این امر گلایه دارندرئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای بندر امام خمینی (ره) در خصوص سالن ورزشی هلال احمر می گوید: سالن ورزشی هلال احمر این شهر امکانات ورزشی مناسبی دارد اما با مشکل حقوقی مواجه است. در حال حاضر این سالن تعطیل و بلا استفاده مانده ولی ما پیگیر رفع این مشکل بوده و  امیدواریم هر چه زودتر حل شود تا جوانان ما بتوانند از این سالن استفاده کنند.

نیکزاد می افزاید: سالن کارگران در شهرک مقداد ویژه رشته های رزمی و توپ و تور است كه نیاز به تجهیزات بیشتری دارد. همچنین مجموعه ورزشی شهرداری که در سال های گذشته بازسازی و تعمیر و تجهیز شد، مخصوص رشته های کاراته، تکواندو، تنیس و رزمی است.

وی در خصوص سالن ورزشی اختصاصی بانوان تصریح می كند: متاسفانه به رغم رشد ورزش بانوان، این شهر فاقد سالن اختصاصی ویژه برای این قشر است و بانوان ورزشکار بندر امام خمینی از این امر گلایه دارند اما تاکنون اقداماتی برای احداث سالن ویژه بانوان در این شهر انجام نشده است. امیدواریم با همکاری شورای راهبردی و بخش خصوصی در آینده نزدیک این سالن احداث شود. احداث سالن ورزشی بانوان از برنامه کاری آینده کمیسیون ورزش و جوانان شورای بندر امام خمینی (ره) است.

رئیس کمسیون ورزش و جوانان شورای بندر امام خمینی (ره) اظهار می كند: اداره ورزش و جوانان به عنوان متولی امور ورزش در شهر، با توجه به نیروی انسانی جوان نیازمند کمک و مساعدت است و برای ارتقای ورزش بندر امام نیاز به همکاری بیشتر همه مسئولان در این زمینه دارد.

نیکزاد از صنایع و پتروشیمی و بنادر منطقه ویژه درخواست حمایت کرد و گفت: از صنایع موجود در حریم این شهر به منظور  ایجاد زیر ساختار و  امکانات ورزشی تقاضای کمک داریم. ورزش این شهر نیازمند نگاه ویژه بخش خصوصی و صنایع است. جلسات متعددی برای همکاری بیشتر صنایع با اداره ورزش برگزار شده كه امیدواریم برای رفع این کمبودها اقداماتی از سوی صنایع انجام شود.

وی ادامه می دهد: همچنین نامه ای از سوی شورای شهر بندر امام خمینی در زمینه مشکلات، چالش ها، تجهیزات و امکانات ورزشی این شهر به وزیر مربوطه ارسال شد كه امیدوارانه پیگیر پاسخ به این نامه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ورزشكاران و جوانان بندر امام خمینی(ره) از كمبود امكانات در سالن های ورزشی این شهر گله دارند و از مسئولان خواستار بهسازی و تجهیز این سالن ها به ویژه به وسایل سرمایشی با توجه به گرمای شدید منطقه هستند.

كمبود امكانات سرمایشی یكی از دغدغه های جوانان و ورزشكاران بندر امام خمینی(ره) در فصل گرمای تابستان است. تامین وسایل سرمایشی برای سالن های ورزشی این شهر با توجه به شرایط آب و هوایی و طولانی بودن فصل گرما در این شهرستان ضروری است كه امیدواریم بخش خصوصی در راستای رشد و ارتقای ورزش این شهر نسبت به حمایت از تیم ها، تجهیز و افزایش تعداد سالن های ورزشی هرچه زودتر اقدام کند.

البته باید گفت با توجه به اینكه در دیگر شهرهای ایران كه امكانات ورزشی مناسب وجود دارد و مسئولان به شدت به دنبال ترغیب جوانان به سمت ورزش و دور نگه داشتن آنها از آسیب ها ی اجتماعی هستند اما جوانان بندر امامی با كمترین امكانات ورزشی توانستند علاقه خود را به این سرگرمی نشاط آور و سالم نشان دهند و لازم است مسئولان توجه داشته باشند اگر جامعه سالم و با نشاط می خواهند باید امکانات ورزشی را در شهر ارتقا دهند.

جوانان بندر امام خمینی برای پر کردن اوقات فراغت خود با مشکل مواجه هستند چون این شهر فاقد امکانات تفریحی و ورزشی است، ارتقا و نهادینه کردن ورزش در این شهر با توجه به تهاجم فرهنگی و اجتماعی، با سوق دادن جوانان به سمت ورزش می تواند آنها را از خطراتی مانند اعتیاد دور نگه دارد و خانواده های کمتری را در معرض آسیب و تزلزل قرار دهد و این یعنی شهر و در نتیجه کشور آسیب کمتری خواهد دید و به دشمنان و بیگانگان در منحرف کردن جوانان مملکت فرصت ندهند چرا كه جوانان سرمایه کشور محسوب می شوند.

کد N849529

وبگردی