آفتاب
سردار ایزدی در نشست خبری:

دومین همایش سراسری امنیت پایدار ۲۰ خرداد برگزار می‌شود

دومین همایش سراسری امنیت پایدار ۲۰ خرداد برگزار می‌شود

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا اظهار داشت: دومین همایش سراسری امنیت پایدار با عنوان مکتب امنیتی تهران در تاریخ ۲۰ خرداد در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا در نشست خبری که بعد از ظهر امروز با موضوع دومین همایش سراسری امنیت پایدار با عنوان مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه اقلاب اسلامی به فرمایش امام(ره) انقلاب ارزش ها است، گفت: بر خلاف سایر نهضت ها و حرکت ها انقلاب اسلامی ایران از یک پشتوانه نظریه الهی برخوردار است و این پشتوانه یک عقبه تاریخی دارد و به حرکت پیامبر اعظم(ص) باز می گردد.

وی افزود: تجارب خونباری در تاریخ خود داریم و در این ایام که ایام رحلت جانگداز حضرت امام(ره) است جا دارد از قیام ۱۵ خرداد یاد کنیم. مسیری که انقلاب طی کرده است از آغاز طلوع انقلاب مواجه به حرکت های براندازانه بوده است، اما این مسیر به صورت یک حرکت متعالی به پیش رفته است و مسائل امنیتی برطرف شده است.

سردار ایزدی با بیان اینکه حتی در تهران در ابتدای انقلاب منافقین به دنبال براندازی جمهوری اسلامی ایران بوده است تاکید کرد: در این دوره نیز سپاه و بسیج حضور پیدا کردند و حرکت های براندازانه را خنثی کردند و بعد از آن این اتفاق در اطراف و مرزهای ایران افتاد و دشمن سعی می کرد انقلاب را با چالش مواجه کند، اما انقلاب اسلامی ایران در همین شرایط توانست پیروزی هایی را کسب کند.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: مکتب غنی و رهبریت قوی امام(ره) و تجارب خونبار تاریخی با هم جمع شد و ما یک دستاورد قوی را برای بشریت به ارمغان آوردیم.

وی افزود: شعار سرلشکر بروجردی مردمی کردن امنیت بود و این نکته که بین مردم و ضد انقلاب باید تفاوت هایی قائل شد، باعث شد که ما شاهد ایجاد ترکیب مقدسی در مناطق مختلف کشور باشیم و پشتوانه نظری این ترکیب مقدس اسلام، قرآن و راه امام(ره) بود.

سردار ایزدی با اشاره به اینکه در کردستان، بلوچستان و مناطق دیگر کشور مردم مسلمان با کسانی که قصد داشتند امنیت را برقرار کنند، ترکیب مقدسی را ایجاد کرده بودند، تصریح کرد: در کردستان ما خانواده ای داریم که ۶ شهید را به انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرده است.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا افزود: در جنگی که با تحریک غرب ایجاد شده بود، ما باز شاهد وجود این ترکیب مقدس بودیم. در ویتنام زمانی که جنگ بین این کشور و آمریکا شروع شد، یک طرف جهان سوسیالیستی بود و طرف دیگر جهان غرب، اما در جنگ ایران و عراق هم غرب و هم شرق علیه ایران ایفای نقش می کردند.

وی با بیان اینکه تدابیر خونبار و مدیریت صحیح امام(ره) در پیروزی بزرگ ما در جنگ موثر بود، خاطرنشان کرد: این پیروزی مقدمات انفجارات عظیم در کشور را فراهم کرد و پیام انقلاب اسلامی هم اکنون به ملت های منطقه منتقل شده است و وضعیت باز از حالت دفاعی به حالت امنیتی تغییر کرده است.

سردار ایزدی تاکید کرد: هم اکنون کشورهای دیگر برای بر هم زدن امنیت منطقه از جنگ های نیابتی استفاده می کنند و مقام معظم رهبری به این مساله اشاره کرده اند که دشمن به دنبال این است که اسلام ناب محمدی که توسعه پیدا کرده است و جریان مقاومت اسلامی را که این نیز توسعه پیدا کرده، از پیشروی باز دارد.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه حضور در صحنه و تداوم این حرکت می تواند به مردم منطقه پیام انقلاب را صادر کند و هم اکنون نیز این اتفاق افتاده است و ما باید از این حرکت حمایت کنیم، گفت: در شرایط مختلف شهیدان اقدامات ویژه و متناسب با آن شرایط را انجام داده است و ما باید این حرکت موفق را تئوریزه کرده و عملیاتی سازیم.

وی با اشاره به اینکه مکاتب امنیتی مختلفی مثل مکتب رئالیستی، کپنهاگ، واقع‌گرایی و... در دنیا وجود دارد، ادامه داد: هم اکنون می توان از مکتب امنیتی تهران نیز یاد کرد و این مکتب را به بشریت ارائه نمود.

سردار یزدی افزود: مسیر انقلاب اسلامی ایران مسیر هدایت، تقوا و صدق است و از درون آن مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران ساطع می شود که برای بشریت قابل بهره برداری است.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرکز ملی مطالعات امنیت پایدار تشکیل شده است، گفت: این مرکز در حوزه امنیت کار می کند و انتشارات خوبی نیز در آن تشکیل شده است. در این مرکز کارهای تحقیقاتی خوبی تاکنون انجام شده است و ۶۰ پروژه مطالعاتی، ۳۰ جلد کتاب، نشست ها و همایش های متنوع از دستاوردهای این مرکز است و در آینده نیز سلسله همایش هایی پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: دومین همایش مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۰ خرداد ماه سال جاری در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار می شود که این نیز از اقدامات مرکز ملی مطالعات امنیت پایدار است.

سردار یزدی با اشاره به اینکه دومین همایش مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران یک روزه خواهد بود، اضافه کرد: در این همایش مباحث مربوط به پیشبرد نهضت نرم افزاری و تولید علم مطرح می شود و سعی شده است که کاملا ماهیت علمی داشته باشد. برای برگزاری این همایش دو سال کار مستمر انجام شده و مقالات زیادی در طول این دو سال به دبیرخانه این همایش ارسال شده است و مباحثی مثل مباحث انسان شناختی، معرفت شناختی و روش شناختی در این همایش مورد تاکید قرار می گیرد.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا افزود: الزاماتی که در مکتب امنیتی موضوعیت دارد، بحث های فقها، الزامات اخلاقی و هنجاری، سیاسی و حکومتی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و دفاعی مطرح می شود و در نهایت مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران با توجه به آراء فقها و نظریات امام(ره) و مقام معظم رهبری ارائه می شود.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور یکی از سخنرانان این همایش است، گفت: در ادامه این همایش برخی از فرماندهان نیروی مسلح که دارای نظریه هستند، مطالب خود را ارائه می کنند و در ادامه آن مقالاتی که به این همایش ارسال شده است نیز ارائه خواهد شد.

سردار یزدی با اشاره به اینکه در ابتدای همایش پیام آیت الله جوادی آملی قرائت می شود، توضیح داد: این یک همایش علمی است و سه فراز را دنبال می کند که عبارتند از ۱- مباحث فرانظری، ۲- الزامات و ۳- مبانی تئوریکی مکتب امنیتی تهران.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس فرمان قرآن کریم یکی از حوزه های قدرت در جمهوری اسلامی ایران بالندگی، ابتکار، نوآوری و انگیزه بالا است و نیروهای مسلح در این قدرت بسیار تاثیرگذارند. یک حرکت جهادی در نیروهای مسلح وجود دارد که مثل گذشته آمادگی خود را برای شرایط روز ارتقاء می بخشند.

کد N849026

وبگردی