آفتاب
معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا:

مکتب امنیتی جمهوری اسلامی را به بشریت عرضه خواهیم کرد

مکتب امنیتی جمهوری اسلامی را به بشریت عرضه خواهیم کرد

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا گفت: به دنبال این هستیم تا مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک حرف جدید به بشریت عرضه کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی در نشست خبری دومین همایش سراسری امنیت پایدار با عنوان مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران، الزامات، ابعاد و مولفه‌ها، گفت: به فرمایش امام (ره) انقلاب اسلامی، انقلاب ارزش‌هاست که برخلاف سایر نهضت‌ها و حرکت‌ها از یک پشتوانه نظری الهی برخوردار است و این پشتوانه دارای عقبه تاریخی بسیار مهمی است.

وی افزود: مسیری که انقلاب طی کرده مسیری است که از آغاز طلوع انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام با حرکت‌های براندازانه و امنیتی مواجه بوده ولی در جهت یک حرکت متعالی پیش رفته و مسائل امنیتی که برای این مسیر به وجود آمده را برطرف کرده است.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا خاطرنشان کرد:‌ زمانی ضد انقلاب منافق به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند که البته نیروهای مقدس سپاه و بسیج مردمی آنها را با شکست مواجه کردند. پس از آن دشمنان در اطراف و اکناف کشور مسائلی به وجود آوردند تا انقلاب را دچار چالش کنند. در ادامه به دلیل وجود رهبری غنی و محوریت ولایت فقیه و همچنین تجارب خون‌باری که داشتیم دستاورد بدیعی برای بشریت برای مواجهه با این جریانات به ارمغان آوردیم.

ایزدی گفت: پیام انقلاب ما به منطقه منتقل شده و شرایط جدیدی ایجاد شده است، البته دشمن به دنبال این است که حرکت آزادی‌بخش انقلاب اسلامی یا انقلاب ناب محمدی را که اکنون توسعه پیدا کرده و از مرزها عبور کرده و از قدرت بالایی برخورداری است را تحت‌الشعاع قرار دهد اما مردم منطقه و کشورهایی که در جبهه مقاومت هستند پیام انقلاب ما را گرفتند و ما باید از این حرکت‌ها حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما باید از جهت تئوری این تجارب خون‌بار را تبیین کنیم، اضافهه کرد: در دنیا مکاتب امنیتی مختلفی مطرح است و ما باید مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک حرف جدید به بشریت عرضه کنیم. مسیر انقلاب اسلامی مسیر هدایت، تقوا و صدق است و از دل آن نظریه و مکتب امنیتی جمهوری اسلامی که برای بشریت قابل بهره‌برداری است می‌تواند ساطع شود.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد‌: در سپاه مقدس پاسداران مرکز مطالعاتی با عنوان مرکز ملی مطالعات امنیت پایدار را تاسیس کرده ایم که در ارتباط به مباحث مربوط به امنیت کار می‌کند و تاکنون حدود 60 پروژه مطالعاتی انجام داده، 30 جلد کتاب منتشر کرده و نشست‌ها و همایش‌ها و برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته است.

وی گفت: در این باره سلسله همایش‌هایی پیش‌بینی شده که در تاریخ 20 خردادماه دومین همایش مربوط به مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

ایزدی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که نهاد مقدس سپاه پاسداران و نیروهای مسلح را از نظر نظری و تئوریک و فضای عملیاتی تقویت کنیم، گفت: این همایش یک روزه خواهد بود ضمن اینکه در مورد آن باید گفت بیش از دو سال است که روی آن کار شده و در این همایش مهمانانی همچون حجت‌الاسلام و المسلمین رییسی دادستان کل کشور، آیت‌الله قائم مقامی و برخی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح که دارای نظریه هستند حضور خواهند داشت. ضمن اینکه پیامی از آیت‌الله جوادی آملی در شروع این همایش قرائت می‌شود.

در این نشست خبرنگاری در مورد ابلاغ مقام معظم رهبری در راستای تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح پرسید که سردار ایزدی در این باره گفت: یکی از حوزه‌هایی که در جمهوری اسلامی از بالندگی، ابتکار، نوآوری و انگیزه بالا برخوردار است نیروهای مسلح است و ما در بخش‌های مختلف شاهد تلاش مضاعف این نیروها هستیم.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا گفت: تقویت بنیه دفاعی یک سیر رو به تعامل است و نیروهای مسلح آمادگی خود را بر اساس شرایط روز ارتقا می‌دهند.

انتهای پیام

کد N849003

وبگردی