آفتاب

ربوده شدن 86 مسیحی دیگر در لیبی به دست داعش

ربوده شدن 86 مسیحی دیگر در لیبی به دست داعش

گروه تروریستی داعش 86 مهاجر مسیحی اتیوپیایی را در غرب لیبی ربوده و در اقدامی دیگر برای زنان شهر درنه مهلتی یک هفته‌ای تعیین کرده تا نقاب و روبنده بپوشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تلگراف انگلیس، گروه تروریستی داعش 86 مهاجر مسیحی اتیوپیایی را از میان تعداد زیادی مهاجر اتیوپیایی دیگر که سوار کامیون‌هایی در حال حرکت به سمت طرابلس بودند جدا کرده و آنها را به مکان نامعلومی منتقل کرده است.

مرون استفانوس، سخنگوی کمیته بین‌المللی پناهندگان در این باره گفت: داعش از کامیون‌های توقیف شده تنها اتیوپیایی‌های مسیحی را که در بین آنها 12 زن نیز حضور داشتند ربوده است.

وی افزود: این گروه تروریستی مسلمانان اتیوپیایی را پس از اینکه با سوال‌های دینی دقیق و نحوه ادای نمازهای یومیه سنجیده‌ آزاد کرده است.

داعش پیشتر با انتشار دو فایل ویدیویی اعدام دسته جمعی بیش از 50 مسیحی اتیوپیایی را به نمایش گذاشت که در لیبی ربوده بود.

این گروه تروریستی در اقدامی دیگر با انتشار بروشورهایی در شهر درنه که مهمترین پایگاه داعش در لیبی محسوب می‌شود، به زنان این شهر برای پوشیدن نقاب و پوشش ویژه داعش یک هفته مهلت داده است.

داعش در بیانیه خود هشدار داده، زنانی که این قانون را رعایت نکنند و زیورآلات خود را به نمایش بگذارند به شدت مجازات خواهند شد.

این گروه تروریستی در شهر درنه فردی را در مقابل چشمان کودکان سربریدند و فیلم آن‌ را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

شهر درنه پایگاه اصلی داعش در لیبی محسوب می‌شود و به تازگی کنترل شهرهای سرت و هراوه را نیز پس از عقب نشینی شبه نظامیان فجر لیبی بدون جنگ و خونریزی به دست گرفته است.

انتهای پیام

کد N848955

وبگردی