آفتاب
نقوی حسینی در گفتگو با مهر تاکید کرد:

هیات پارلمانی اروپا نباید ملاقات‌های غیرمتعارف داشته باشد

هیات پارلمانی اروپا نباید ملاقات‌های غیرمتعارف داشته باشد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: هیات پارلمانی اتحادیه اروپا که به ایران سفر کرده اند، نباید ملاقات‌های غیرمتعارف داشته باشد و برنامه های آن باید در چارچوب تعریف شده دنبال شود.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز سفر هیات پارلمانی اتحادیه اروپا به تهران از روز گذشته به تهران و درباره حواشی رویداده در سفر قبلی این هیات به ایران در سال گذشته اظهار داشت: تا جایی که اطلاع دارم در این دوره از سفر هیات پارلمانی اتحادیه اروپا، ملاقات های غیرمتعارفی پیش بینی نشده و ملاقات های این هیات تاکنون در چارچوب تعریف شده انجام شده و پس از این نیز باید در همین چارچوب دنبال شود.

وی در واکنش به خبر روز گذشته برخی رسانه های خارجی مبنی بر برنامه هیات پارلمانی اروپا برای دیدار با نمایندگان جامعه مدنی ایران تصریح کرد: احزاب، گروه ها و NGOهای فعالی در ایران هستند و خوب است که این هیات با این گروه ها نشست و ملاقات داشته باشد، اما هیچ ملاقات غیرمتعارفی نباید در برنامه آن باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اداره‌کنندگان برنامه های این هیات توجه داشته باشند که حاشیه ای ایجاد نشود؛ چون این سفرها برای توسعه روابط دو جانبه است و اگر قرار باشد حاشیه ای ایجاد شود بر روی اهداف تاثیر می گذارد و مانع تحقق آن می شود.

نقوی‌حسینی اضافه کرد: بنابراین تاکید و توصیه ما این است که برنامه ها را در همان چارچوب تعریف شده دنبال کنند.

کد N848906

وبگردی