آفتاب
صادقی در نطق میان دستور:

رهبر انقلاب راه تحریف شخصیت امام(ره) را بستند

رهبر انقلاب راه تحریف شخصیت امام(ره) را بستند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری تاکید کرد: رهبر انقلاب با بیان اصول اساسی راه و مکتب امام(ره)، راه را بر تحریف شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی بستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل(ره) گفت: ایشان در سخنان خود بر موضوع تحریف شخصیت امام تکیه کردند و انتخاب چنین مساله ای به خودی خود، نشانه آن است که زمینه بروز چنین انحرافی وجود دارد و عده ای برای رسیدن به اهداف خود قصد دست انحراف در اندیشه های امام خمینی(ره) را دارند.

وی افزود: مقام معظم رهبری با برشمردن اصول اساسی راه و مکتب امام(ره)، راه را بر تحریف شخصیت امام(ره) بستند و به صراحت فرمودند که اگر راه امام خمینی(ره) گم شود یا فراموش شود، ملت ایران سیلی خواهند خورد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در روزهای اخیر نیز برخی اصلاح طلبان امام خمینی(ره) را نه تنها اصلاح طلب بلکه اصلاح طلب بزرگ نامیده اند؛ در اینکه امام خمینی همانند جد بزرگوارش امام حسین(ع) که فرمود من می خواهم در میان امت جدم اصلاح ایجاد کنم، اصلاح طلب بودن شکی نیست، اما امام(ره) به معنای مصطلح رایج در قاموس سیاسی امروز جامعه ما، اصلاح طلب نبود.

صادقی در تشریح این مساله عنوان کرد: اصلاح طلب بودن امام(ره) با اصلاح طلب بودن جماعت شما (اصلاح طلبان) تنها یک اشتراک لفظی بوده و نه یک اشتراک حقیقی؛ کافی است که فقط پاسخ امام(ره) به نامه آقای محتشمی پور درباره وضعیت نهضت آزادی از یکسو و «نرد عشق باختن» اصلاح طلبان با این جریان از سوی دیگر ملاحظه کنیم. با این جریان در همه سال های اخیر به یاد آوریم تا فرق اصلاح‌طلبی امام(ره) با اصلاح طلبی این آقایان روشن شود.

ضرورت رعایت خطوط قرمز مذاکرات هسته ای و توجه دولت به اقتصاد مقاومتی

نماینده مردم شیراز در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و غرب گفت: امروز و در جریان مذاکرات آنچه مهم است، رعایت خطوط قرمزی است که مقام معظم رهبری ترسیم کرده است؛ مذاکره ای که در آن استقلال، عزت و منافع ملی ایران رعایت نشده باشد، مذاکره ای است که به جای رفع تحریم به آمریکا فرصت می دهد تا در امور داخلی ایران دخالت کند. امیدواریم تیم مذاکره کننده هسته ای در دست یافتن به توافقی که مطلوب ملت ایران باشد، موفق شود.

وی همچنین با بیان اینکه دولت باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه برنامه های خویش قرار دهد، اظهار داشت: لایحه برنامه ششم توسعه در حال تدوین است و اقتصاد مقاومتی باید اساسی ترین و محوری ترین نکته در تدوین این برنامه باشد. مجموعه ای از اقدامات از قبیل اتکاء به ظرفیت های داخلی، تقویت تولید داخلی، مبارزه با اشرافی گری در بین مسئولان اجرایی، مشارکت دادن مردم در سرمایه گذاری ها، مبارزه با مفاسد اقتصادی، تنوع بخشی به صادرات کشور و دور شدن از خام فروشی نفت و دل خوش نکردن به مذاکرات و لغو احتمالی تحریم ها باید سرلوحه دولت در تدوین قانون برنامه ششم باشد.

کد N848893

وبگردی