آفتاب

نخست‌وزیر پاکستان کمیته کمک به مسلمانان روهینجا را تشکیل داد

نخست‌وزیر پاکستان کمیته کمک به مسلمانان روهینجا را تشکیل داد

نخست وزیر پاکستان کمیته کابینه فدرال دولت را جهت انجام اقدامات و تلاش‌هایی برای کمک رسانی به مسلمانان روهینجا تشکیل داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، اعضای این کمیته شامل چودری نثارعلی خان، وزیر کشور پاکستان، سرتاج عزیز، مشاور نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و ملی و طارق فاطمی، مشاور ویژه نواز شریف هستند.

این کمیته قرار است اواخر امروز یکشنبه برای بررسی مسائل مختلف مربوط به مسلمانان روهینجا و مشخص کردن نقش پاکستان در مواجهه با این بحران تشکیل جلسه دهد.

وزیر کشور پاکستان امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای به مساله عدم اقدام مناسب از جانب جامعه جهانی و سکوت این جامعه در قبال اقدامات استبدادی میانمار در قبال روهینجاها پرداخت و سازمان‌های حقوق بشری را به خاطر عدم اقدامات مناسب به منظور تحت پیگرد قرار دادن عاملان جنایت‌ها علیه روهینجا و نسل کشی مسلمانان روهینجا مورد انتقاد قرار داد.

وی ادامه داد: سکوت جامعه جهانی در قبال پیامدهای جدی رخ داده در قبال مسلمانان روهینجا باید در نظر گرفته شود و این افراد باید مورد حفاظت قرار گیرند.

وی همچنین از سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و تمامی جامعه مسلمان و قدرت‌های منطقه‌ای خواست تا در قبال بی‌رحمی‌هایی که علیه مسلمانان روهینجا در میانمار صورت می‌گیرد بی‌اعتنا نباشند.

انتهای پیام

کد N848856

وبگردی