آفتاب

نیروهای مردمی عراق بیجی را به طور کامل آزاد کردند/کشته شدن 1300 پیشمرگ در جنگ داعش

نیروهای مردمی عراق بیجی را به طور کامل آزاد کردند/کشته شدن 1300 پیشمرگ در جنگ داعش

نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق امروز (یکشنبه) از آزادسازی کامل شهرستان بیجی در شمال تکریت و برافراشتن پرچم عراق در داخل این شهر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت کشور عراق نیز با تاکید بر آزادسازی بیجی، اعلام کرد که تروریست‌ها به سمت موصل گریخته‌اند.

از سوی دیگر، مسئول نهاد اطلاعات و دفاع در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که تعداد پیشمرگ‌ها (ارتش اقلیم کردستان) که در جنگ با داعش تا به این روز کشته شده‌اند از 1300 تن پا فراتر گذاشت.

لاهور طالبانی، مسئول موسسه اطلاعات و دفاع در اقلیم کردستان این مطلب را در هنگام مشارکت در نمایشگاه تجهیزات و وسائل پیشمرگ‌ها در جنگ با داعش مطرح ساخت.

وی با بیان اینکه نمی‌توان عدد دقیقی را ارائه داد، عنوان داشت: جنگ علی تروریست‌های داعش ادامه دارد.

طالبانی افزود: پیشمرگ‌ها در آغاز جنگ با داعش تجربه کافی نداشته و نتیجه جنگ که از یک سال قبل ادامه دارد به نیروهای ما تاکتیک‌های لازم را آموخت اما ما نباید سست شویم. چرا که تا زمانی که این تروریست‌ها در منطقه باشند امنیت ملی ما در خطر است.

در همین حال، وزارت دفاع عراق از کشته شدن 35 تن از اعضای داعش و خنثی کردن 31 بمب در استان الانبار در غرب عراق و صلاح الدین و نینوا در شمال این کشور خبر داد.

همزمان، پس از اینکه افراد مسلح داعش دروازه‌های سد رمادی را چهار روز قبل بستند میزان آب فرات بسیار کاهش یافته است.

منابع از داخل شهر رمادی و مناطق مجاور آن از کمبود شدید آب رنج می‌برند.

در همین حال، نیروهای عراقی با حمله داعش که با سه خودروی بمب گذاری شده در استان الانبار صورت گرفت مقابله کردند.

نیروهای امنیتی پس از درگیری‌های که بیش از دو هفته به طول انجامید پرچم‌های عراق را بر فراز ساختمان فرمانداری شهرستان برافراشتند.

انتهای پیام

کد N848816

وبگردی