آفتاب
اعرافی:

جنگ یمن منشاء مذهبی و داخلی ندارد

جنگ یمن منشاء مذهبی و داخلی ندارد

رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه(ص)، گفت: همه دنیا ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی را به عینه دیدند و باید گفت که قطعا در آینده اگر مردم را به حال خود رها کنند آنها بهتر به حقوق خود می‌رسند تا از طریق این سازمان‌ها.

رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه(ص)، گفت: همه دنیا ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی را به عینه دیدند و باید گفت که قطعا در آینده اگر مردم را به حال خود رها کنند آنها بهتر به حقوق خود می‌رسند تا از طریق این سازمان‌ها.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در همایش اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم در حمایت از مردم یمن گفت: حرف اصلی ما به ملت‌های مسلمان این است که به جای جنگ با هم اگر فقط اسراییل را تحریم اقتصادی کنیم مطمئن باشید یک ساله بساط اسراییل جمع می‌شود.

وی افزود: علمای اسلام باید از این وضعیت بیرون بیایند، قم آماده گفت‌وگو با مراکز علمی و دینی در سراسر جهان است و می‌خواهیم به یک منشور وحدت برسیم و در مقابل آنچه بد می‌دانیم بایستیم.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه(ص) با بیان این‌که «جنگ یمن هرگز منشاء مذهبی و داخلی ندارد» گفت: آنچه در یمن هم ایجاد شده است یک شورش علیه دولت قانونی نیست بلکه یک انقلاب بزرگ است و نباید آن را در پوشش یک شورش تعبیر کرد.

وی اظهار کرد: مقاومت انصارالله در واقع مقاومت مشروع یک ملت در مقابل متجاوزان است و اگر امروز دنیا واقعیت را بداند باید به حال این عاشورا خون گریه کند.

اعرافی با ذکر این مطلب که «این جنگ در واقع طرح آمریکا، اسراییل و غرب علیه مردم یمن و تمدن نوین اسلامی است» گفت: خوشبختانه همه دنیا ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی را به عینه دیدند و باید گفت که قطعا در آینده اگر مردم را به حال خود رها کنند آنها بهتر به حقوق خود می‌رسند تا از طریق این سازمان‌ها.

وی خاطرنشان کرد: همه باید بدانیم که این جنگ یک تقابل کامل جبهه مقاومت با جهبه شیطانی است و این اجتماع هم برای تایید این مطلب است.

اعرافی با ذکر این مطلب که «اسلام‌های مستبد داعشی و غربی همه پشت سر اسلام آمریکایی قرار دارند» گفت: خوشبختانه آنها هر روز تضعیف می‌شوند و راهی جز شکست ندارند.

وی افزود: به قول رهبر معظم انقلاب باید در این پیچ بزرگ تاریخی موقعیت خود و انقلاب اسلامی را پیدا کنیم و آن را به دنیا عرضه کنیم؛ باید بگوییم که اگر پس از جنگ جهانی سهمی در تقسیم جهانی نداشتیم دیگر نباید بگذاریم این اتفاق روی دهد.

اعرافی بیان کرد: دنیا این کار را پس از جنگ جهانی انجام داد و می‌خواهد این جریان را ادامه دهد، ولی اگر جایگاه انقلاب اسلامی را در دنیا تثبیت نکنیم قطعا ضربه خواهیم خود و استکبار دوباره در جهان اسلام نفوذ خواهد کرد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: اگر بتوانیم اندیشه ناب اسلامی را در این نقطه از عالم به صحنه بیاوریم 100 سال آینده دنیا سرنوشتی دیگر خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N848700

وبگردی