آفتاب

تشدید تدابیر امنیتی در مکزیک پیش از برگزاری انتخابات عمومی

تشدید تدابیر امنیتی در مکزیک پیش از برگزاری انتخابات عمومی

دولت مکزیک با هدف تضمین امنیت انتخابات میاندوره‌ای امروز (یکشنبه)، حدود 40 هزار پلیس فدرال، سرباز و تفنگدار دریایی را در ایالت‌های ناآرام جنوبی مستقر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، این نیروها در چند ایالت‌ جایی که اتحادیه و گروه‌های افراطی به دنبال مختل کردن این انتخابات بوده اند، مستقر می‌شوند.

اتحادیه معلمان و همچنین دیگر فعالان در روزهای اخیر متعهد ایجاد آشوب و اختلال در این ایالت‌ها، سوزاندن برگه‌های رای و حمله به دفاتر احزاب سیاسی محلی و دیگر اقتشاشات شده‌اند.

مونت آلخاندرو روبیدو، کمیسیونر امنیت ملی مکزیک به خبرنگاران گفت، عملیات استقرار سربازان و پلیس‌های فدرال در نقاط ناآرام پیش از آغاز انتخابات میان‌دوره‌ای از روز جمعه آغاز شده است.

در این انتخابات میان‌دوره‌ای 500 کرسی در مجلس عوام کنگره، 9 تا از 31 فرمانداری و هزاران پست در دفاتر شهرداری و قانون‌گذاری ایالتی انتخاب خواهند شد.

ادواردو سانچز، سخنگوی ریاست‌جمهوری مکزیک گفت: مردم مکزیک حق دارند در آرامش رای دهند. دولت برای حفاظت از این انتخابات تمامی اقدامات لازم در چارچوب اقدامات قانونی را انجام می‌دهد.

این انتخابات در بحبوحه نارضایتی گسترده از سیاستمداران در مکزیک صورت می‌گیرد جایی که رسوایی‌های فساد، اقتصاد بی‌رونق و نگرانی‌های حقوق بشر مربوط به ناپدید شدن دانشجویان و قتل عام‌های ارتش باعث اعتراضات ضددولتی شده است.

ناآرامی‌های پیش از این انتخابات تاکنون جان سه نامزد انتخاباتی و دست‌کم 12 تن از کارمندان کمپین‌های انتخاباتی یا فعالان را گرفته است.

انتهای پیام

کد N848661

وبگردی