آفتاب

کشته و زخمی شدن نظامیان عراقی در حمله جنگنده‌های آمریکایی

کشته و زخمی شدن نظامیان عراقی در حمله جنگنده‌های آمریکایی

جنگنده‌های «ائتلاف ضدداعش» تحت رهبری آمریکا مقر لشکر یکم ارتش عراق در فلوجه را بمباران کردند که موجب کشته شدن شش سرباز عراقی و زخمی شدن هشت تن دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، این نخستین بار نیست که عراقی‌ها در حملات جنگنده‌های «ائتلاف ضدداعش» کشته می‌شوند. اخیراً نیز جنگنده‌های این ائتلاف منطقه مسکونی در شرق موصل را هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن 11 غیرنظامی شده بود.

این بار نیز جنگنده‌های ائتلاف یک مقر نظامی وابسته به لشکر یکم ارتش عراق در فلوجه را هدف قرار دادند که موجب کشته شدن شش سرباز و زخمی شدن هشت تن دیگر شد.

با این حال «ائتلاف ضدداعش» این مساله را تکذیب و اعلام کرده که حملات این ائتلاف به طور دقیق اهداف داعش را بمباران کرده است.

منابع سیاسی و امنیتی پیشتر اعلام کرده بودند که ائتلاف برای داعشی‌ها سلاح و تجهیزات به جاگذاشته و مقر ارتش و نیروهای مردمی را در مناطق تحت کنترل داعش بمباران کرده است اما آمریکا تمامی این مسائل را رد می‌کند.

«ائتلاف ضدداعش» از مدت‌ها پیش حملاتی را علیه داعش در سوریه و عراق آغاز کرده اما این حملات نتایج قابل توجهی نداشته است و برعکس داعش اخیراً به پیشروی گسترده در عراق دست یافته است.

انتهای پیام

کد N848454

وبگردی