آفتاب
شریعتمداری:

دولت یازدهم، برای تقویت روند توسعه پایدار خراسان شمالی مصمم است

دولت یازدهم، برای تقویت روند توسعه پایدار خراسان شمالی مصمم است

معاون اجرایی رییس‌جمهور با اشاره به امکانات و توانمندی‌های گسترده استان خراسان شمالی تصریح کرد: دولت یازدهم، برای تقویت بیش از پیش روند توسعه همه‌جانبه و پایدار استان خراسان شمالی مصمم است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمد شریعتمداری روز شنبه در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران استان خراسان شمالی که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد،گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت خود، به توانمندی‌های داخلی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باور داشته و تلاش کرده است تا با فعال کردن بخش خصوصی از یک سو و کاستن از اتکاء بودجه عمومی به درآمدهای نفتی از سوی دیگر، چرخ‌های توسعه کشور را شتابان‌تر کند.

معاون اجرایی رییس جمهوری با اشاره به اهداف تشکیل این جلسات پیش از آغاز سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان‌های مختلف کشور اظهارداشت : هدف این جلسات آشنایی بنگاه ها و سرمایه گذاران با فرصت های سرمایه گذاری استان ها است.

دکتر شریعتمداری، تشویق و ترغیب مسئولان استان‌ها و سرمایه گذاران داخلی و جذب سرمایه‌گذاری‌ خارجی و ملی برای توسعه استان‌ها با استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای بومی را از ضرورت های تشکیل این جلسه دانست و گفت: ایجاد ارتباط مؤثر و تنگاتنگ در جهت همراه و همسو کردن فعالیت نهادهای عمومی غیردولتی و دولتی برای توسعه متوازن کشور، از دیگر اهداف این جلسات است.

معاون اجرایی رییس جمهوری با اشاره به تلاش دولت برای توسعه متوازن و همه جانبه کشور اظهارداشت: دولت تدبیر و امید در جهت کاهش اتکاء بودجه عمومی به درآمدهای نفتی گامهای مثبتی برداشته و معتقدیم توسعه متوازن کشور بایستی نه فقط با بودجه عمومی بلکه با استفاده از همه امکانات موجود انجام گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از توانمندیهای موجود در استان خراسان شمالی موجب توسعه بیشتر استان خواهد شد، گفت: استان زیرساخت ها و پتانسیل های فراوانی برای سرمایه‌گذاری دارد که بهره‌گیری از آنها می تواند موجب شتاب در مسیر توسعه استان شود.

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گزارشی را از ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان ارایه کرد.

همچنین تعدادی از اعضای جلسه از جمله نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی، برنامه ها و پیشنهادات خود را برای شتاب بخشیدن به توسعه استان بیان کردند.

انتهای پیام

کد N848341

وبگردی