آفتاب

دیدار اعضای کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه/اظهارات عریقات درباره انحلال تشکیلات خودگردان

دیدار اعضای کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه/اظهارات عریقات درباره انحلال تشکیلات خودگردان

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که نمایندگان کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه در ژنو در خصوص از سرگیری مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل به بحث و گفت‌وگو نشستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه ضمن اعلام این خبر تاکید کرد که این نشست بر حل و فصل درگیری‌ها میان فلسطین و اسرائیل، از سرگیری مذاکرات میان دو طرف و بازنگری در اقدامات کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه برای افزایش توافق‌ها و اجرایی کردن آن‌ها در این خصوص متمرکز بود.

دور اخیر مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل با نظارت سازمان ملل بدون دستیابی به هیچ نتیجه‌ای در بهار سال گذشته به پایان رسید.

همچنین صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است که تشکیلات خودگردان در صورتی که نتواند به توافق صلحی با اسرائیل دست یابد که منجر به تشکیل دو کشور برای دو ملت تا پایان سال جاری میلادی شود، منحل خواهد شد.

عریقات در نشستی در قدس تحت عنوان "زمان مشروعیت بین‌المللی فرا رسیده است" گفت: کمیته‌ای که شورای مرکزی فتح تشکیل داده تصمیم گرفت که مهلتی را به اسرائیل به عنوان آخرین مفر بدهد.

او عنوان داشت: اسرائیل باید قبل از پایان سال جاری میلادی انتخاب کند یا با ما قرارداد و مشارکتی را مبنی بر تشکیل دو کشور امضا کند یا اینکه اسرائیل تنها مسوول وضعیت مناطق و ساکنان از رود اردن تا دریای مدیترانه خواهد بود و وضعیت کنونی نمی‌تواند ادامه یابد.

انتهای پیام

کد N848331

وبگردی