آفتاب

تشکیل کابینه جدید سودان با تغییرات بنیادین

تشکیل کابینه جدید سودان با تغییرات بنیادین

کابینه جدید سودان پس از مذاکرات فشرده و تغییرات گسترده، با انتخاب 67 وزیر و وزیر مشاور تشکیل شد و قرار است امروز(یکشنبه) به طور رسمی سوگند یاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، کابینه جدید سودان پس از نشست‌های مسئولان حزب حاکم و حل اختلافات عمیقی که میان احزاب به وجود آمده بود، تشکیل شد و مساله غافلگیر کننده‌ای که در کابینه جدید وجود دارد خروج عبدالرحیم محمد حسین، از وزارت دفاع است که بیش از 12 سال در این سمت مشغول فعالیت بوده است.

اکنون مصطفی عثمان عبید به جای وی تعیین شده است. عوض الحسن نیز به عنوان وزیر دادگستری و محمد زاید عوض به عنوان وزیر نفت انتخاب شدند. همچنین ابراهیم غندوز، معاون سابق رئیس جمهور به جای علی احمد کرتی به عنوان وزیر خارجه تعیین شد.

عصمت عبدالرحمن در سمت وزیر کشور و حسن صالح و حسبو عبدالرحمن به عنوان معاونان وی در سمتشان ابقا شدند.

در کابینه جدید سودان همچنین محمد الحسن المیرغنی، پسر رهبر حزب اتحادیه دموکرات نیز به عنوان معاون اول رئیس جمهور انتخاب شد.

تشکیل کابینه جدید سودان به دلیل معرفی نشدن نامزدهای برخی احزاب برای تصدی پست‌های وزارتی به تاخیر افتاده بود.

کابینه جدید سودان قرار است امروز به طور رسمی سوگند یاد کند.

در همین راستا ابراهیم محمد حامد، رئیس کنگره ملی حاکم اعلام کرد که حزبش با تمامی گروه‌های سیاسی شرکت کننده در دولت بر سر چگونگی راهبری کشور در مرحله آتی به توافق رسیده است.

از سوی دیگر احمد سعد عمر، عضو کمیته مذاکرات ملی سودان و رئیس مشترک کمیته ارتباط با جنبش‌های مسلح از برگزاری نشست گروه‌های مخالف و جنبش "ندای سودان" و "جبهه انقلابی" در پاریس طی روزهای آتی خبر داد.

وی اعلام کرد: این نشست با هدف آمادگی برای مذاکرات ملی فراگیر برگزار می‌شود خود ما امیدواریم که گروه‌های مخالف قانع شوند که هیچ راهی برای رسیدن به اهداف به جز پیوستن به مذاکرات وجود ندارد.

احمد سعد عمر ضمن تاکید بر ایجاد فضای مناسب از طریق آزادسازی تمامی بازداشت شدگان سیاسی از تمامی گروه‌های سیاسی شرکت کننده در مذاکرات خواست گروه‌های مخالف دیگر را به شرکت در مذاکرات ملی ترغیب کنند.

انتهای پیام

کد N848302

وبگردی