آفتاب

امنیت جهانی و سیاست خارجی محور نشست 2 روزه جی هفت

امنیت جهانی و سیاست خارجی محور نشست 2 روزه جی هفت

رهبران گروه هفت امروز (یکشنبه) در هتل اشلوس المائو آلمان در خصوص مسائل امنیت جهانی، اقتصاد و سیاست خارجی در جریان چهل و یکمین نشست کشورهای مطرح اقتصادی بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در نشست هفتم و هشتم ژوئن در ایالت بایرن آلمان، همچنین درباره بیماری‌های مرتبط با فقر، ویروس مرگبار ابولا، اداره آب‌ها و مقاومت به آنتی‌بیوتیک صحبت کنند. رهبران گروه هفت همچنین درباره استانداردهای بازارهای خرد و نیز تقویت زنان سرپرست خانوار و زنان خودآموخته مذاکره می‌کنند.

در این نشست احتمالاً باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا از رهبران اتحادیه اروپا می‌خواهد تا تحریم‌های ضدروسی را تمدید کنند.

در سال 2014 فرمت جی هشت پس از رای کشورهای دیگر برای تعلیق عضویت روسیه در این نهاد به گروه هفت تغییر یافت. این اقدام پس از آن رخ داد که شبه‌جزیره کریمه پس از برگزاری رفراندومی به روسیه محلق شد؛ رفراندومی که غرب آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

همچنین پس از این الحاق، رهبران غربی طرح خود را برای شرکت در نشست 2014 جی هشت در تفرجگاه سوچی روسیه لغو کردند و نشست را بدون حضور روسیه در بروکسل برگزار کردند.

گروه هفت از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلیس و آمریکا تشکیل شده است. روسیه برای دومین سال پیاپی در این نشست شرکت نمی‌کند. روسیه در سال 1997 به گروه مذکور پیوسته بود.

انتهای پیام

کد N848273

وبگردی