آفتاب

وعده نخست‌وزیر فرانسه به ادامه اجرای اصلاحات اقتصادی

وعده نخست‌وزیر فرانسه به ادامه اجرای اصلاحات اقتصادی

نخست‌وزیر فرانسه با تاکید بر روند اجرای برنامه اصلاحات اقتصادی با هدف ارتقای رشد شکننده اقتصاد این کشور، برخی از رهبران تجاری را به ایجاد فضای ناآرام متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، "مانوئل والس"، نخست‌وزیر فرانسه در کنگره حزب سوسیالیست گفت که کاهش نرخ بیکاری که به بیش از 10 درصد رسیده است و ماه آوریل به 3.54 میلیون تن افزایش یافت، همچنان یکی از اولویت‌های وی است. نخست‌وزیر فرانسه گفت که پس از سال‌ها بحران و رکورد، رشد اقتصادی رو به بازگشت است.

وی افزود: با این حال این رشد شکننده و ضعیف است و به عوامل خارجی از جمله قیمت نفت و نرخ بهره بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت با این چالش مقابله می‌کند، اظهار کرد: ما بدون وقفه به اجرای برنامه اصلاحات ادامه می‌دهیم و هدف ما ایجاد مشاغل بیشتر است. ما باید اقتصادی رقابتی ایجاد کنیم.

والس قرار است پس از دیدار روز سه‌شنبه با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه «دستور کار تدابیر جدید» را تقدیم وی کند.

اولاند که با پایین‌ترین محبوبیت مردمی به عنوان رئیس کشور مواجه بوده است، گفت که اگر نرخ بیکاری تا سال 2017 کاهش نیابد، برای دور دوم نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌شود.

نخست‌وزیر فرانسه در ادامه سخنانش در جمع سوسیالیست‌ها از برخی از رهبران تجاری به دلیل ایجاد جو ناآرام در فضای اقتصادی انتقاد کرد و از آنها خواست تا به تعهدات خود پایبند باشند.

انتهای پیام

کد N848229

وبگردی