آفتاب

تظاهرات اعتراضی علیه دولت اوکراین/پوروشنکو را استیضاح کنید!

تظاهرات اعتراضی علیه دولت اوکراین/پوروشنکو را استیضاح کنید!

معترضان در جریان تظاهرات گسترده اعتراضی علیه دولت اوکراین در خیابان‌های کی‌یف خواستار استعفای دولت و اصلاحات اقتصادی در این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، در جریان این تظاهرات اعتراضی بیش از 300 تن علیه فقدان اصلاحات و ثبات اقتصادی در اوکراین دست به راهپیمایی زدند و در این تظاهرات خواستار کناره‌گیری دولت کی‌یف شدند.

مردم در این تظاهرات پلاکاردهایی در دست داشتند که رویشان نوشته شده بود «ما گرسنه هستیم»، «حقوق مستمری‌بگیران را افزایش دهید.»

سایر معترضان هم خواستار استیضاح پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین شده و گفتند: دولت کنونی کی‌یف قادر نیست تا به مشکلاتی که کشور با آنها روبه‌رو است، به خوبی رسیدگی کند.

معترضان همچنین خواستار افزایش پرداخت‌های رفاه اجتماعی و پایان دادن به ناآرامی‌ها در شرق اوکراین شدند.

در جریان این راهپیمایی اعتراضی پلیس به گشت‌زنی پرداخت تا از صلح‌آمیز بودن این راهپیمایی مطمئن شود.

الکساندر پاویچ، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت، یک نزول سریع در استانداردهای زندگی و حقوق بشر از زمان «انقلاب میدان» در 2014 دیده می‌شود. پس از آن رخداد هیچ‌کس روی خوش زندگی را ندیده است به جز آنهایی که در راس نهادها و سازمان‌ها هستند.

وی افزود: پس از انقلاب میدان یک رژیم اولیگارشی (یا حکومت گروه اندک) شکل گرفت. پس از آن معیارهای زندگی و حقوق بشر در اوکراین به شدت افول کرده است.

انتهای پیام

کد N848172

وبگردی