آفتاب

تظاهرات هزاران آلمانی‌ در اعتراض به سیاست‌های "گروه هفت"

تظاهرات هزاران آلمانی‌ در اعتراض به سیاست‌های "گروه هفت"

هزاران شهروند آلمانی در اعتراض به سیاست‌های گروه هفت و در آستانه برگزاری نشست سران این گروه دست به برگزاری تظاهرات زدند؛‌ تظاهراتی که در نهایت به درگیری با پلیس منجر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مخالفان اجلاس گروه هفت با تجمع در منطقه گارمیش – پارتن‌کرشن به شعار دادن علیه سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت‌های شرکت‌کننده پرداختند. در جریان این تظاهرات شرکت‌کنندگان پلاکاردهایی با شعارهای ضد جنگ و ضد کمونیسم در دست داشتند.

سران کشورهای گروه هفت شامل انگلیس، آلمان،‌ فرانسه،‌ ایتالیا،‌ ژاپن،‌کانادا و آمریکا قرار است امروز (یکشنبه) نشست خود را آغاز کنند.

شرکت کنندگان در تظاهرات علیه سیاست‌های گروه هفت شعارهایی نظیر «با گروه هفت مبارزه کنید»، «با سرمایه‌داری،‌ جنگ و نژادپرستی مبارزه کنید» و «قدرت بانک‌ها را از بین ببرید» سر دادند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس برای متفرق کردن شرکت‌کنندگان در این تظاهرات از اسپری فلفل و گاز اشک آور استفاده کرد.

یورو نیوز گزارش داد، درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی زمانی آغاز شد که گروهی از تظاهرکنندگان تلاش کردند از منطقه ای که توسط پلیس مسدود شده بود، عبور کنند.

به گفته برگزارکنندگان، حدود 5000 تن در این راهپیمایی شرکت کرده بودند. پلیس آلمان این شمار را 3500 تا 4000 تن اعلام کرده است.

دویچه وله نیز گزارش داد، تظاهرات دیرتر از زمان اعلام شده شروع شد زیرا بین پلیس و حاضران بر سر خودروی حامل بلندگو کشمکش در گرفت. بر اساس این گزارش، از ایستگاه راه‌آهن گارمیش-پارتن‌کرشن تا مسیرهای منتهی به قلعه المائو (محل برگزاری نشست سران گروه هفت) مملو از مامورانی است که افراد را کنترل می‌کنند. کلیه خیابان‌های منشعب از ایستگاه مرکزی راه‌آهن گارمیش با نرده مسدود شده‌اند. بزرگترین عملیات حراستی در تاریخ ایالت بایرن، برای حفاظت از امنیت رهبران کشورهای صنعتی در جریان است.

طبق تصمیم دیوان عدالت اداری بایرن، تنها یک هیأت حداکثر 50 نفره حق تظاهرات در محلی از پیش تعیین شده دراطراف قلعه المائو را دارند و این عده نیز مجاز نیستند وارد محدوده امنیتی اطراف محل برگزاری اجلاس گروه هفت شوند.

پلیس می‌گوید تجمع‌کنندگان با چوب، اشیای تیز، بطری و کپسول‌های آتش‌نشانی به ماموران حمله کرده‌اند. سخنگوی تظاهرکنندگان نیز می‌گوید، پلیس به صفوف آنها حمله کرده و یک نفر نیز دستگیر شده‌ است. به گفته شاهدان، بیشتر تظاهرکنندگان از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند.

تشکل‌های مردم‌نهاد و غیردولتی، سندیکاها، سازمان‌های طرفدار صلح و محیط زیست از جمله گروه‌های حاضر در صفوف مخالفان سیاست‌های گروه هفت هستند.

انتهای پیام

کد N847918

وبگردی