آفتاب

پایان اجلاس وزرای کشور عضو شانگهای/افزایش همکاری ایران وتاجیکستان

پایان اجلاس وزرای کشور عضو شانگهای/افزایش همکاری ایران وتاجیکستان

با پایان یافتن سومین اجلاس وزیران کشور عضو سازمان شانگهای، وزیر کشور ایران در دیدار با همتای تاجیک خود، راه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سومین نشست وزرای کشور و امنیت اجتماعی سازمان همکاری‌های شانگهای با امضای یک صورت‌جلسه در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان، به کار خود پایان داد.

در پایان این اجلاس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران با ژنرال «رمضان رحیم‌زاده» وزیر داخله تاجیکستان دیدار و درباره برنامه‌ریزی و طراحی برای اجرایی کردن مفاد موافقت‌نامه همکاریهای امنیتی بین ایران و تاجیکستان گفتگو کرد.

در دیدار لوازم اجرای مفاد موافقت‌نامه همکاری‌های امنیتی دو کشور و مراتب تشریفات قانونی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست موضوعاتی از قبیل، توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه مبارزه با مواد مخدر، تشریک مساعی در راستای مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، همکاریهای پلیسی از جمله در زمینه مبارزه با سرقت، مبارزه با قاچاق کالا، فوریت‌های پلیسی، آموزش کادرهای تخصصی، توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری، تسهیل فرایندهای سرمایه‌گذاری و همچنین حل مشکلات مربوط به تجار و شرکتهای ایرانی سرمایه‌گذار در تاجیکستان، مورد تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، توافق طرفین برای تهیه و تنظیم پیش نویس موافقت‌نامه انتقال محکومان به حبس دو کشور و در نهایت ایجاد تمهیدات لازم برای تسهیل تردد اتباع دو کشور از دیگر موضوعات مورد توجه در این دیدار بود.  

کد N847869

وبگردی