آفتاب

همکاری چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا در آموزش متخصصان هسته‌ای

همکاری چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا در آموزش متخصصان هسته‌ای

بنابر قراردادی که میان شرکت ملی هسته‌ای چین (‌CNG) و مرکز انرژی آسیا به امضا رسید، چین پرسنل هسته‌ای متخصص کشورهای عضو سازمان جنوب شرقی آسیا را آموزش و تعلیم می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری شینهوا، این قرارداد همکاری توسط ژنگ دونگ شان، معاون مدیرکل شرکت هسته‌ای (CNG) و سانجایان ولاتام،‌ رییس مرکز انرژی آسیا به امضا رسید.

بنابراین قرارداد، چین به کشورهای جنوب شرقی آسیا در آموزش کنترل و نگه‌داری از تاسیسات هسته‌ای و همین‌طور ایجاد یک مرکز آموزشی برای تعلیم نیروی متخصص هسته‌ای در این کشورها با آن‌ها همکاری خواهد کرد.

هم‌چنین بیش از 20 مقام هسته‌ای از این کشورها برای گذراندن دوره‌های آموزشی هسته‌ای به کلاس‌های آموزشی ملحق خواهند شد.

به گفته شرکت (CNG) چین، این شرکت تاکنون مراکز آموزشی در زمینه‌های مربوط به هسته‌ای را در کشورهایی هم‌چون تایلند و ویتنام ایجاد کرده است.

بنابر اعلام شرکت ملی هسته‌ای چین، تایلند و اندونزی، علاقه خود را نسبت به راکتورهای "هوالانگ 1" چین و طراحی آن ابراز کرده‌اند.

تایلند هم‌چنین قصد دارد تا افرادی را برای مهندسی هسته‌ای و یادگیری مسائل فنی مربوط به فن‌آوری به کار رفته در راکتورهای هوالانگ چین، به این کشور اعزام کند.

هم‌اکنون برخی از کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیا مثل اندونزی، تایلند و ویتنام برای پاسخ به نیاز روز افزون خود به انرژی قصد دارند نیروگاه هسته‌ای بسازند.

انتهای پیام

کد N847855

وبگردی