آفتاب

آزمایش هسته‌ای کره شمالی تا پاییز امسال غیرمحتمل است

آزمایش هسته‌ای کره شمالی تا پاییز امسال غیرمحتمل است

یک اندیشکده آمریکایی اعلام کرد: عکس‌های ماهواره‌یی اخیر نشان می‌دهد که انجام آزمایش هسته‌ای دیگری توسط کره شمالی تا اوایل پاییز سال جاری غیرمحتمل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، اندیشکده آمریکا شبه جزیره کره دانشگاه جان هاپکینز آمریکا با اعلام این که عکس‌هایی که اخیرا توسط ماهواره‌ها گرفته شده است هیچ‌گونه فعالیتی را که نشان دهد کره شمالی در چند ماه آینده قصد انجام آزمایش هسته‌ای را داشته باشد، نشان نمی‌دهد.

پیونگ یانگ که اخیرا سرعت بیش‌تری به افزایش توانایی‌های هسته‌ای و موشکی خود بخشیده است، اخیرا مدعی شده بود که توانسته است یک موشک بالستیک با توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را با موفقیت از زیردریایی خود پرتاب کند.

در بخشی از گزارش این اندیشکده آمده است: عکس‌های ماهواره‌یی بررسی شده هیچ‌گونه فعالیت هسته‌ای پیونگ یانگ را در زمان کنونی نشان نمی‌دهد و با توجه به زمان و اقدامات مقدماتی که برای انجام یک آزمایش هسته‌ای نیاز است کره شمالی حداقل تا پاییز امسال هیچ آزمایش هسته‌ای انجام نخواهد داد.

ماه گذشته مقامات پیونگ یانگ اعلام کرده بودند که قادرند کلاهک‌های هسته‌ای شبیه‌سازی شده را بر روی موشک‌های دوربرد خود نصب کرده و با موفقیت پرتاب کنند.

این در حالی است که این اظهارنظر پیونگ یانگ از سوی یکی از مقامات شورای امنیتی ملی آمریکا رد شد.

او در این باره گفت: اما هم‌اکنون پیونگ یانگ در حال افزایش توانایی‌های مربوط به موشک‌های بالستیک دوربرد خود است که می‌تواند آمریکا را تهدید کند.

انتهای پیام

کد N847620

وبگردی