آفتاب

اسرائیل، 850 هزار فلسطینی را از سال 1967 بازداشت کرده است

اسرائیل، 850 هزار فلسطینی را از سال 1967 بازداشت کرده است

هیات امور اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرد: از ژوئن 1967 تاکنون رژیم صهیونیستی 850 هزار فلسطینی که بیش از 20% کل فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی را تشکیل می‌دهند، بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه المنار، هیات امور اسیران و آزادگان فلسطین به مناسبت چهل و هشتیمن سالگرد شکست اعراب در مقابل اسرائیل (نکسه) در سال 1967 در گزارشی اعلام کرد 850 هزار فلسطینی از این تاریخ تاکنون توسط اشغالگران بازداشت شده‌اند و این بالاترین تعداد بازداشت در جهان است.

عبدالناصر فراونه، رئیس بخش پژوهش‌ها و تحقیقات هیات امور اسیران و آزادگان فلسطین نسبت به ادامه بازداشت‌های روزانه، نقض حقوق فلسطینی‌ها و تاثیرات این اقدامات بر وضعیت فعلی و آینده فرد و خانواده‌اش به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: بیشترین سرکوب و تخریب علیه مردم فلسطین با این بازداشت‌ها صورت می‌گیرد.

فراونه افزود: اسرائیل به سیاست‌های بازداشت خود از ابتدای اشغال فلسطیتن در ژوئن 1967 به شکل روزافزونی ادامه داده است و در حال حاضر این بازداشت‌ها به بخش مهمی در سیاست‌های این رژیم با فلسطینی‌ها و یک پدیده روزانه و نگران‌کننده بدل شده است که شامل حال تقریباً همه فلسطینی‌ها می‌شود.

فراونه که خود چهار مرتبه به اسارت صهیونیست‌ها درآمده است، اظهار داشت: حجم بالای بازداشت‌ها و رسوایی‌هایی که رژیم صهیونیستی به بار آورده و نیز پیامدهای این بازداشت‌ها باعث شده همه خانواده‌های فلسطینی طعم تلخ اسارت حداقل یکی از اعضای خود را بچشند و چه بسا خانواده‌های زیادی که تمامی فرزندان دختر و پسرشان بازداشت شده‌اند. تعداد زیادی از فلسطینی‌ها نیز بیش از یک بار بازداشت شده‌اند. 206 اسیر فلسطینی از سال 1967 به بعد پس از اسارت به شهادت رسیده‌اند. 71 فلسطینی دیگر در اثر شکنجه و بی‌توجهی به وضعیت جسمی‌شان به شهادت رسیده‌اند. 74 زندانی دیگر پس از بازداشت ترور شده‌اند. هفت اسیر فلسطینی نیز به دنبال شلیک مستقیم سربازان اسرائیلی و یا زندانبانان به سوی آنها در زندان‌ها شهید شده‌اند. علاوه بر این ده‌ها فلسطینی دیگر پس از آزادی از زندان‌های رژیم صهیونیستی به دنبال بیماری‌هایی که در داخل زندان‌ها دچار شدند، جان خود را از دست دادند.

رژیم صهیونیستی با آگاهی از وضعیت وخیم جسمی این افراد و احتمال بالای مرگ آنان، این گروه را آزاد کردند تا در خارج از زندان جان خود را از دست دهند و به این ترتیب این رژیم از مسوولیت مرگ آنان فرار کند.

انتهای پیام

کد N847567

وبگردی