آفتاب

حمایت پنهانی آمریکا از اخوان‌المسلمین

حمایت پنهانی آمریکا از اخوان‌المسلمین

پس از میانه‌رو نامیدن جنبش اخوان‌المسلمین در مدارک استراتژی کاخ سفید در قیاس با گروه‌هایی مانند القاعده و داعش، دولت آمریکا اعلام کرد به حمایت از گروه‌های اسلام‌گرایی چون اخوان‌المسلمین ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه واشنگتن‌ تایمز، از سیاست حمایت از اخوان‌المسلمین در دستورالعمل محرمانه‌ای موسوم به "دستورالعمل 11 ریاست‌جمهوری" نام برده شده است. این دستورالعمل در سال 2011 نوشته شده و بر حمایت دولت آمریکا از اصلاحات سیاسی در خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید می‌کند.

در حالی که تاکنون تلاش‌ها برای انتشار کامل این دستورالعمل بی‌نتیجه بوده است، برنادت میهان، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید از اظهارنظر درباره این دستورالعمل خودداری و اعلام کرد: ما در این باره چیزی برای گفتن نداریم.

گفته می‌شود در این دستورالعمل اشاره شده است که چرا دولت آمریکا از گروه اخوان‌المسلمین که از سوی عربستان، مصر و امارات متحده عربی به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود، حمایت می‌کند.

این در حالی است که عربستان اخیراً در پی درگیری‌ها در یمن در صدد کاهش تنش‌ها با گروه اخوان‌المسلمین برآمده است. منتقدان این استراتژی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گویند، اخوان‌المسلمین گرایش و ایدئولوژی مشابه با داعش و القاعده دارد و تنها پوششی بر خواسته‌های خود قرار داده است.

این در حالی است که گفته می‌شود این گروه طی هفته‌های گذشته حملات خشونت‌آمیز خود را در مصر افزایش داده است.

انتهای پیام

کد N847559

وبگردی