آفتاب

"محاصره عربستان، زندگی 20 میلیون یمنی را بحرانی کرده است"

"محاصره عربستان، زندگی 20 میلیون یمنی را بحرانی کرده است"

روزنامه "گاردین" با اشاره به شرایط سخت انسانی در یمن در پی حمله ائتلاف عربی به این کشور نوشت: محاصره دریایی یمن توسط عربستان 20 میلیون یمنی را دچار فاجعه انسانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه انگلیسی گاردین در تحلیلی با بررسی وضعیت فاجعه بار انسانی در یمن که به دنبال حملات ائتلاف عربی به رهبری عربستان ایجاد شده نوشت: محاصره دریایی یمن توسط ائتلاف عربی به رهبری عربستان به شکل خطرناکی بر شرایط معیشتی مردم یمن تاثیر گذاشته و در حال حاضر 80 درصد از ساکنان این کشور از کمبود شدید مواد غذایی، آب و دارو رنج می‌برند.

این روزنامه به نقل از هیات‌های امدادرسان در یمن نوشت: محاصره دریایی یمن باعث شده اوضاع انسانی در یمن وخیم تر شده و نزدیک به 20 میلیون یمنی از بحران آب قابل شرب و خدمات درمانی رنج ببرند.

این روزنامه انگلیسی زبان در ادامه نوشت: آمریکا و انگلیس به آرامی تلاش می‌کنند عربستان را به کاهش محاصره دریایی علیه مردم یمن و تغییر شیوه این محاصره ترغیب کنند اما واکنش ریاض بسیار ضعیف است.

یکی از تحلیل‌گران امور دیپلماتیک روزنامه گاردین اظهار داشت: تعداد کمی از کشتی‌های حامل کمک‌های غذایی و پزشکی اجازه ورود به بنادر یمن را کسب می‌کنند و بیشتر کشتی‌هایی که مردم یمن روی کمک‌های غذایی و دارویی آنها حساب بازکرده بودند اجازه ورود به بنادر یمن را نیافتند.

وی افزود: مبلغ 274 میلیون دلار که ریاض قول داده بود به حمایت از فعالیت‌های امدادرسانی سازمان ملل در یمن اختصاص یابد، تاکنون پرداخت نشده است.

در گزارشی که سازمان ملل هفته آینده ارائه خواهد کرد آمده که با آغاز حمله عربستان به یمن نزدیک به چهار میلیون یمنی دیگر نیز طی سه ماه گذشته به جمع یمنی‌هایی که به کمک‌های فوری نیاز دارند، افزوده شده ودر حال حاضر 78 درصد جمعیت این کشور در شرایط بحرانی هستند و به کمک فوری نیاز دارند.

انتهای پیام

کد N847541

وبگردی