آفتاب

میرگوبیات: پیشرفت تکنولوِژی، تاریخ و ادب کشور را تهدید می‌کند

میرگوبیات: پیشرفت تکنولوِژی، تاریخ و ادب کشور را تهدید می‌کند

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس گفت: با پیشرفت تکنولوژی روز به روز تاریخ، ادب، شعر و هنر کم‌رنگ می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه مرکزی، شهلا میرگلوبیات در هشتمین همایش شعر انتظار استان مرکزی افزود: اگر از ادبیات و هنر در این جهان امروزی که روز به روز پیشرفت و تکنولوژی را شاهد هستیم حراست و صیانت نکنیم قطعا به دست فراموشی سپرده ‌خواهد شد.

وی بیان کرد: این آثار ادبی و تاریخی عامل اتصال مردم به یکدیگر است، لذا دولتمردان وظیفه خطیر و سنگینی در حفظ و صیانت از تاریخ و فرهنگ ما دارند.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای، تلاش خود را در راستای صیانت از فرهنگ ایرانی اسلامی دارد و پیشرفت‌هایی نیز داشته است اما کافی نیست و اقدامات توسعه‌ای مانع از کم‌رنگ‌شدن خواهد شد.

به گفته وی، علاوه بر متولیان فرهنگ کشور دستگاه‌های رسانه‌ای به ویژه صدا و سیما نیز در نمایان کردن این موضوع مسئول هستند تا به کمک آنها به رشد و تعالی روحی برسیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با بیان اینکه تمام دشمنان و بیگانگان سعی بر قربانی کردن فرهنگ ما دارند، افزود: کشتارهای اخیر و حملات وحشیانه عربستان به یمن، عراق و سوریه وظیفه اصحاب فرهنگ و هنر را دو چندان می‌کند تا با اشعار و آثار ادبی خود این جنایات را به تصویر بکشند و به گوش جهانیان برسانند.

وی تصریح کرد: در شرایطی زندگی می‌کنیم که فرزندان در معرض ماهواره و بازی‌های خشن که روحیه و روان آنها را تخریب می‌کند،هستند و وظیفه همه ماست تا فرهنگ‌سازی کنیم، چرا که در صورت تداوم این روند قطعا در سال‌های آینده از این همایش‌ها خبری نخواهد بود.

به گفته وی، شهرستان زرندیه مهد علم و فرهنگ و هنر است و تاریخ ادبیات این مرزوبوم همواره مورد توجه همگان بوده است.

انتهای پیام

کد N847232

وبگردی