آفتاب
منصوری آرانی:

نماینده‌ای که از طریق حزب وارد مجلس شود قطعاً پاسخگوتر است

نماینده‌ای که از طریق حزب وارد مجلس شود قطعاً پاسخگوتر است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یک نماینده مجلس باید قانون‌گذاری کرده و بر نحوه اجرای صحیح قانون نظارت کند اما متاسفانه امروز نه‌تنها این وظیفه اصلی مجلس اجرایی نمی‌شود بلکه دخالت در انتصابات استانی، ساخت پل، جاده و... فعالیت‌هایی شده که نمایندگان را درگیر خود کرده است.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، در خصوص آخرین وضعیت طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار کرد: استانی شدن انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها در حال بررسی است و آنچه که از درون مجلس به نظر می‌رسد این است که قالب نمایندگان مجلس با این طرح موافق هستند و احتمال رأی آوری طرح بالا است.

وی بابیان اینکه این طرح ظرف مدت دو تا سه هفته دیگر دوباره به صحن علنی مجلس باز می‌گردد، افزود: این طرح حسن‌های بسیاری دارد یکی از آن‌ها این است که مجلس به سمت حزب گرایی پیش می‌رود و هرکسی که می‌خواهد وارد مجلس شود با یک شناسنامه قوی ورود پیدا می‌کند.

نماینده‌ای که از طریق حزب وارد مجلس شود قطعاً پاسخگوتر است

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعاً کسی که از طریق حزب وارد مجلس بشود اولا آموزش‌های حزبی دیده است دوما قطعاً شخصیتی که وارد مجلس می‌شود در حزب کارکرده است حالا چه عملکرد خوبی از خود نشان دهد چه عملکرد بدی به نمایش بگذارد حزب باید پاسخگو باشد.

منصوری آرانی اضافه کرد: قطعاً احزابی که وارد انتخابات‌ می‌شوند حزب‌هایی هستند که سعی می‌کنند بهترین افراد خود را برای هر انتخاباتی معرفی کنند پس هنگام مشکلات قطعاً این احزاب هستند که زیر سؤال می‌روند و پاسخگو خواهند بود، اما امروز این‌گونه نیست و در خصوص آسیب‌هایی که برخی از نمایندگان در مجلس به وجود آورده‌اند کسی پاسخگو نیست.

وی تأکید کرد: امروز نمایندگان کارهای روبنایی و قشری انجام می‌دهند و ما مجلسی را می‌بینیم که بیشتر به دنبال رأی احزاب است این در حالی است که باید کارهای عمقی انجام دهیم و به دنبال رأی مردمی باشیم که به احزاب رأی دهند.

فعالیت نماینده مجلس قانون‌گذاری و نظارت است نه چیز دیگری

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عدم شایسته‌سالاری، پارتی‌بازی، اختلاس‌ها و دزدی‌های کلان همه و همه به دلیل این است که مجلس خوب نظارت نکرده است و به دو وظیفه اصلی خود اصلاً اهمیت نداده است چراکه نمایندگان می‌دانند با اجرای این دو وظیفه یعنی نظارت و قانونگذاری رأی نمی‌آورند.

وی تصریح کرد: متأسفانه از نقش نمایندگی خود عدول کرده‌ایم بنابراین اگر انتخابات استانی برگزار شود نمایندگان ملی خواهند شد و باعث می‌شود نمایندگان از کارهای کوچک دست بکشند و به اصل وظیفه نمایندگی در مجلس بپردازند.

باید هزینه کرد افراد برای انتخابات مجلس شفاف باشد

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در خصوص شفافیت هزینه کردهای تبلیغات انتخاباتی در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: در تمام دنیا هزینه‌های تبلیغات به‌طور کاملاً شفاف مشخص است در ایران هم می‌تواند این اتفاق رخ بدهد به شرطی که نماینده از طریق حزب انتخاب شود در این صورت حزب باید تمام‌صورت حساب‌هایش را به ستاد انتخابات تحویل دهد.

منصوری آرانی خاطرنشان کرد: حتماً باید هزینه کرد هر فرد و حزب برای انتخابات پیش رو شفاف باشد و باید در این زمینه هزینه کرد فرد حتماً موردتوجه قرار گیرد نه به میزان اقبال بخواهیم هزینه کردها را بررسی کنیم.

انتهای پیام

کد N847158

وبگردی