آفتاب

کارتر: آمریکا باید برای مقابله با روسیه رزمایش‌هایش را افزایش دهد

کارتر: آمریکا باید برای مقابله با روسیه رزمایش‌هایش را افزایش دهد

وزیر دفاع آمریکا پس از نشست غیرعلنی و طولانی با مقامات دفاعی و رهبران دیپلماتیک آمریکایی در آلمان گفت، واشنگتن باید با هدف مقابله بهتر با اقدامات تهاجمی روسیه در منطقه تعداد رزمایش‌های نظامی و برنامه‌های آموزشی خود را در سراسر اروپا افزایش داده و تبادل اطلاعات با ناتو را تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیدپرس، "اشتون کارتر"، وزیر دفاع آمریکا اذعان کرد، واشنگتن باید اقدامات تازه‌ای را برای واکنش به درگیری‌های اوکراین اتخاذ کند چرا که تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی علیه روسیه باعث تقویت حمایت نظامی مسکو از جدایی طلبان شرق اوکراین و تغییر در رویکرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نشد.

وی افزود، آمریکا و دیگر کشورها نگرانند که پوتین از تاکتیک‌های مشابهی در نقاط دیگر این منطقه استفاده کند و روسیه را به عنوان یکی از دشمنان آمریکا تلقی می‌کند.

کارتر به خبرنگارانی که همراهش بودند، گفت: برای حل این حقیقت که در حال حاضر به نظر نمی‌آید پوتین رویکردش را تغییر دهد، باید اقدامات تازه‌ای اتخاذ کنیم. پنتاگون به شدت وضعیت اوکراین را تحت نظر دارد و نگران است پس از افزایش درگیری‌ها در ماه‌های اخیر، مسائل جدیدی رخ دهد.

دیگر رهبران آمریکا تاکید کردند که این تحریم‌ها موثر بوده چرا که به اقتصاد روسیه لطمه زده اما کارتر معتقد است که این تحریم‌ها آنقدر موثر نبوده که باعث تغییر در عملکرد و تصمیم پوتین شود.

دیدار کارتر با این رهبران نظامی‌ آمریکا و همچنین 14 تن از سفرای آمریکا در این منطقه در آستانه نشست گروه هفت صورت گرفت.

انتهای پیام

کد N847106

وبگردی