آفتاب

نمازی:‌ تعامل با وجود سوء‌ظن به بنیان اخلاقی کشور آسیب وارد می‌کند

نمازی:‌ تعامل با وجود سوء‌ظن به بنیان اخلاقی کشور آسیب وارد می‌کند

یک نماینده پیشین مجلس گفت:‌ نباید به تقلید از نمایندگان سنای آمریکا در داخل ایران رفتار کنیم و مجلس ما نمی‌تواند رفتاری که سنای آمریکا با اوباما داشته است، با رئیس جمهورمان انجام دهد چرا که قیاسی مع الفارق است.

محمدعلی نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد رعایت حسن ظن در تعاملات اظهار کرد: رهبری دست روی معضل عارضه اجتماعی فراگیری گذاشته‌اند چون معمولا قضاوت ما در مورد دیگران مخصوصا در مورد رقیب سیاسی مبنی بر سوء‌ظن است و معمولا وقتی نسبت به طرف مقابل بدبین هستیم در قضاوت‌هایمان به دنبال نقاط ضعف می رویم و اگر خوش‌بین باشیم در قضاوت‌ها نقاط مثبت را می بینیم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعامل با وجود سوء‌ظن لطمات بسیار زیادی را به بنیان اخلاقی کشور وارد می‌کند، تصریح کرد: تعامل مبنی بر سوء‌ظن در مناسبات بین افراد، اقشار، نمادهای قدرت و ملت و حکومت آسیب وارد می‌کند چرا وقتی که ما با دید منفی و بدبینانه قضاوت کنیم طرف مقابل باید از خود دفاع کند و انرژی زیادی را صرف ثابت کردن خود می‌کند در حالی که ما وقتی موضوعی ابهام دارد تنها باید به اثبات آن بپردازیم.

نمازی به اشاره به اصل اسلامی برائت مبنی بر اینکه همه خوب هستند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود و ضمن تشکر از مقام معظم رهبری به خاطر طرح و تاکید بر رعایت حسن ظن در تعاملات اظهار کرد: آن‌ها که تبعیت از ولایت می‌کنند و نیز در مراکز قدرت هستند باید دقت بیشتری داشته باشند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه تیم مذاکره‌کننده ایران سعی کرده است با تعامل مثبت در جهت رفع اتهامات و فضای شبهه‌ناک موجود از حقوق کشور دفاع کند، تصریح کرد: در زمانی که باید کادر دیپلماسی مذاکره‌کننده ایرانی با 1+5 در داخل ایران تقویت شود متاسفانه شاهدیم در مجلس مورد هجوم قرار می‌گیرد. در حالی که امروز در مناسبات انسانی در دنیای پیشرفته همه توجه دارند که دروغ نگویند و به ناروا کسی را متهم نکنند و قانون ملاک قضاوت باشد.

نمازی با تاکید بر اینکه در تعامل با یکدیگر باید متوجه حقوق طرف مقابل باشیم، گفت:‌ با تعامل و رفتار متقابل همراه با احترام بسیاری از هزینه ها کاهش می یابد و سرعت پیشرفت کار زیاد می‌شود.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه بعد از بیانیه مجلس نمایندگان آمریکا متاسفانه دائما شاهد زیر سوال بردن دولت از سوی مخالفان هستیم، خاطر نشان کرد: در این مدت بسیار کم شاهد بودم که تیم مذاکره کننده ایرانی مورد تقویت و حمایت قرار گیرد و بیشتر مورد تضعیف قرار گرفته و بسیاری از انرژی خود را صرف مخالفان داخلی می‌کند. چون وقتی در داخل از آن پشتیبانی نشود هم باید مراقب جبهه روبرو باشد و هم مراقب پاتک‌های پشت سر و این موضوع تیم مذاکره کننده را خسته می‌کند.

نمازی تاکید کرد: نباید کاری کنیم که تیم مذاکره کننده ما خسته شود و باید اجازه دهیم آن‌ها با توان کافی در عرصه مذاکرات در مسیر پشتیبانی از حقوق ملت ایران کار را پیش ببرند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید به تقلید از نمایندگان سنای آمریکا در داخل ایران رفتار کنیم، گفت: مجلس ما نمی تواند رفتاری که سنای آمریکا با اوباما داشته است، با رئیس جمهورمان انجام دهد چرا که قیاسی مع الفارق است.

وی توضیح داد:‌ در کشور ما مقام معظم رهبری در رأس همه امور هستند و به خصوص موضوعات سیاست خارجی را از نزدیک رصد می‌کنند و هر جا نیاز به تذکر و هشدار و تقویت باشد، اقدام می‌کنند. در حالی که متاسفانه مشاهده می‌شود برخی حتی از طرف ایشان صحبت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N846808

وبگردی