آفتاب

شرکت های بزرگ جهان به تحریم رژیم صهیونیستی می پیوندند

شرکت های بزرگ جهان به تحریم رژیم صهیونیستی می پیوندند

شرکت های بزرگ جهان زیر فشار نهادهای حقوقی و انسانی و در ادامه روند تحریم های جهانی علیه رژیم صهیونیستی مجبور به توقف فعالیت خود در اراضی اشغالی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، این اولین بار است که شرکت ارتباطات جهانی «اورانژ» فرانسه آماده قطع روابط با تل آویو و لغو همکاری با شرکت «بارتنر» اسرائیل است. شرکت بارتنر در شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری فعالیت می کند. در همین راستا اظهارات «استیون ریچارد» رئیس هیئت مدیره شرکت اورانژ فرانسه که گفته بود به دنبال تحریم اسرائیل است، باعث خشم مقامات تل آویو شد.

مقامات صهیونیست بلافاصله به اظهارات ریچارد واکنش نشان داده و از مقامات دولت فرانسه خواستند این اظهارت را محکوم کنند. دلیل صهیونیست ها برای این درخواست خود این بود که دولت فرانسه حدود یک سوم سهام شرکت را در اختیار دارد، ولی واکنش مقامات فرانسه نیز رضایت مقامات تل آویو را جلب نکرد، چرا که لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه تنها با تحریم اسرائیل مخالفت کرد ولی در عین حال گفت که تصمیم گیرنده در این زمینه خود شرکت اورانژ است.

همه این تحولات در حالی انجام می گیرد که سازمان های غیر دولتی و سندیکاها در اواخر ماه می از شرکت اورانژ خواستار این شده بودند که علنا تمایل خود را به توقف همکاری و اعتراض به نقض حقوق بشر توسط شرکت باتنر اسرئیل اعلام کند.

گزارش نهادهای بین المللی حاکی از آن است که شرکت بارتنر رژیم صهیونیستی از طریق فعالیت های خود در شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری به این شهرک ها کمک اقتصادی می کند و با این اقدام خود از روند غیر قانونی ساخت این شهرک ها حمایت می کند.

به دنبال این اقدام، مقامات صهیونیست در واکنش به اقدامات فعالان تحریم، سوم ژوئن جلسه فوق العاده ای را در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنیست) به منظور بررسی جایگاه جهانی اسرائیل برگزار کردند.

در همین حال بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیوستن اتحادیه دانشجویان انگلیس به جنبش جهانی تحریم (BDS) این رژیم را محکوم کرد و مدعی شد: اتحادیه دانشجویان انگلیس یک سال پیش با پیوستن به جنبش تحریم داعش که حقوق بشر را زیر پا گذاشته است، مخالفت کرد و تصمیم به پیوستن به جنبش تحریم اسرائیل، نشان دهنده ماهیت واقعی این جنبش است.

در تحولی دیگر دیده بان حقوق بشر از دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار گنجاندن رژیم صهیونیستی در «فهرست شرم» شد، فهرستی که ناقضان حقوق کودک در درگیری های مسلحانه را شامل می شود.

دیده بان حقوق بشر از بان کی مون خواسته است در برابر فشارهای اسرائیل و آمریکا برای ممانعت از گنجاندن ارتش این رژیم در لیست سالانه سازمان ملل که قرار هفته آینده منتشر شود، تسلیم نشود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N846694

وبگردی